Suzuka és a Honda kapcsolata jól ismert: a pálya megépítéséről az ’50-es évek végén döntött a vállalat első embere, Soichiro Honda, 1962-re pedig el is készült a komplexum a holland John Hugenholtz tervei alapján. A létesítmény tulajdonosa azóta is a japán márka, amely mindig nagy jelentőséget tulajdonított a Japán Nagydíjnak, amikor jelen voltak az F1-ben.
Nincs ez másként most sem, a Red Bullt és a Toro Rossót erőforrásokkal ellátó Honda igyekszik majd a rajongók kedvében járni. Ugyan a természet és a tájfun-kényszerszünet ellen semmit nem tudtak tenni, a kvalifikációs- és versenynapon azonban igyekeznek majd a kedveskedni a hazai szurkolóinak.
Hogyan? A formula.hu információi szerint a módosított időterv alapján 12:30-kor kezdődő versenyzői parádén az energiaitalos pilótákat szállító autók a Honda tribünje előtt megállnak majd, ahol Max Verstappen, Alexander Albon, Pierre Gasly és Danyiil Kvjat külön üdvözlik majd a drukkereket. Ott és akkor Johnny Herbert készít majd interjút a négy pilótával. Nem tudni, hogy Asimo, a Honda egyik legfőbb büszkeségének számító robot feltűnik-e valamilyen minőségében a pályán, az viszont biztos, hogy az idei rajtrács-ceremóniák egyik fő attrakciójának számító repülős áthúzás itt sem marad el. A tervek szerint 27 perccel a rajt előtt egy Honda-repülőgép teljesít majd tiszteletkört a pálya és a célegyenes felett.
„Sosem titkoltuk, hogy a Japán Nagydíj és Suzuka rendkívül nagy jelentőséggel bír a Honda számára, de nemcsak számunkra, hanem a japán rajongók számára is. Bár a tájfun miatt most borult az eredeti terv, reményeink szerint a versenynap emlékezetes lesz mindenki számára. Mindent megteszünk majd a minél jobb eredmények érdekében” – mondta a formula.hu-nak Masashi Yamamoto, a Honda sportprogramjának igazgatója a helyszínen, ahol lapunk a Casio Edifice jóvoltából van jelen.
Yamamotóval másról is beszélgettünk, a japán szakvezetővel készült interjúnk rövidesen olvasható lesz!