Magas hőmérséklet és még magasabb páratartalom, a szokásos körülmények fogadták a Formula-1-es mezőnyt Szingapúrban, ez nagyon igénybe veszi a szerelőket is. A Ferrarinál különösen sok munka akadt, ugyanis az első szabadedzés derekán Charles Leclerc autójában gallyra ment a váltó, ezt ki kellett cserélni a délutáni gyakorlásig. Ez sikerült, de egyelőre az egység meghibásodásának okára nem sikerült rájönni.
Az FP2-n a Mercedes és a Red Bull dominált, a jobbik Ferrarival Sebastian Vettel is nyolc tizedmásodperc feletti hátránnyal végzett harmadikként, összesen harmincegy kört teljesített és legjobb ideje 1:39,591 lett. A négyszeres világbajnok úgy véli, még jócskán maradt az autóban, sokat fejlődhetnek a szombati napra, de nincsenek illúziói, a Red Bullt és a Mercedest is jócskán gyorsabbnak érzi. A pénteki adatelemzések is megerősítették, hogy különösen a Mercedes versenytempója rettentően jó, nem sok esélye lesz a többieknek Lewis Hamiltonék ellen Szingapúrban.
„A magyar pálya a legjobb összehasonlítási alap az ittenihez képest, de nem a pénteki, hanem inkább majd a szombati tempónkhoz kell hasonlítani magunkat, ameddig remélhetőleg még sokat fejlődünk. Igaz, vetélytársaink nagyon gyorsnak tűnnek, egyértelműen gyorsabbak nálunk” – ismerte el Sebastian Vettel a második szabadedzés után.
„A lágy gumit nem nagyon szoktuk használni, mert ugyan remek tapadást biztosít, de nem tart ki túl sokáig. Pénteken annyira mégsem volt rossz, ráadásul a közepes sem tűnt sokkal jobbnak. Ezért igyekszünk a lágyakra összpontosítani, hogy a versenyen lehetőleg minél tovább kitartsanak és képesek legyünk egy bokszkiállással teljesíteni a futamot.”
„Ahogy már mondtam, még jócskán tudunk fejlődni, mert az autó nem pontosan úgy viselkedik, ahogy szeretném, leginkább az egyensúly tekintetében, ha ezt finomhangoljuk, sokat faraghatunk a köridőinken. Mindegyik új alkatrész jól működik, amit elhoztunk, meglátjuk, mennyire sikerül felzárkózni szombaton” – tekintett előre némi optimizmussal Vettel. A napokban megint felmerült, hogy a riválisok kételkednek a Ferrari-motorok szabályosságában, látva azok monzai fölényét, ugyanakkor Szingapúrban a leszorítóerő sokkal fontosabb, mint a nyers motorerő.