Ahogy az várható volt, a Spa-Francorchamps-ban és a Monzában látott Ferrari-fölény a múlté. Teljesen más karakterisztikájú pályára érkezett az F1-es mezőny, a szűk, lassú, kanyargós aszfaltcsík pedig nagyon nem kedvez a vörösök idei autójának. Egyből visszatért az élre a Mercedes és a Red Bull.
Bár a pénteki eredmények alapján szoros csatára számíthatunk Lewis Hamilton és Max Verstappen között, az egykori Formula-1-es pilóta, Paul di Resta lehűtötte a kedélyeket. A leggyorsabb körök tekintetében délelőtt még a holland bizonyult a legjobbnak, délután pedig kevesebb, mint két tizedmásodperces előnnyel Lewis Hamilton került orrhosszal az élre a Red Bull-pilóta elé. A hosszú etapokon azonban szenzációsan teljesített a Mercedes, különösen a brit ásszal a volánnál.
Délelőtti ütközése után Valtteri Bottas vélhetően nem merte annyira nyomni az autónak, majdnem egy másodperccel elmaradt csapattársától az FP2-n. A riválisok számára aggasztóan jó köröket autózott az ötszörös világbajnok, leginkább a versenytempója tűnik fantasztikusnak.
„A Mercedes, különösen Hamilton tempója sziklaszilárd. Egyértelmű, hogy a Mercedes messze felülmúlja riválisait a hosszú etapokon. Idén most láthattuk a legnagyobb különbséget Hamilton és Bottas között, azt gyanítom, hogy ez Valtteri első szabadedzésen történt ütközése miatt lett így” – magyarázta a Sky Sports F1 szakértőjeként dolgozó Paul di Resta.
„Nem kérdés, hogy a Mercedes kimagaslik a versenytempó tekintetében a hétvége jelenlegi szakaszában. Különösen Hamilton körei voltak rendkívül erősek” – tette hozzá a brit. Anthony Davidson azonban úgy gondolja, a Red Bullban még bőven van tartalék. „Az az érzésem, hogy még nem igazán láthattuk, hol is áll a Red Bull” – fogalmazott a csatorna másik szakértője.