DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Kiábrándult a világbajnok, nem akar többet steward lenni

Zavarja Alan Jonest, hogy nem kritizálhatja az F1 irányát, ha az FIA alkalmazásában áll. Az ausztrál így sem tett lakatot a szájára, nem tetszik neki, hogy a versenyfelügyelők keze meg van kötve, és a műszaki hibákért a csapatot, nem a pilótát büntetné.

A Formula-1 1980-as világbajnoka, Alan Jones több alkalommal töltött be pozíciót a nagydíjak versenyfelügyelői testületében, mint egykori versenyző, aki az állandó bírák munkáját segíti. A Speedcafe.com cikke azonban rávilágít, hogy Jones 2018 kezdete óta nem vállalt ilyen feladatot, és jelenleg nem szerepel az FIA számára elérhető tisztviselők közt. Az említett oldalnak mondta el, miért elégelte meg a felügyelői munkát.

„Végső soron kissé, mondhatjuk, hogy kiábrándultam a jelenlegi Formula-1-ből. Olyannyira, hogy komolyan gondolkodok azon, lemondok stewardi tisztségemről. Teljes szívemből ellene vagyok az iránynak, amerre a sport tart. Természetes, hogy nem lehet kritizálni vagy melegebb éghajlatra küldeni őket, ha nekik dolgozol. Az FIA stewardjaként én sem fordíthatok hátat, hogy aztán beléjük álljak” – mondta a kendőzetlenségéről ismert Jones.



Mi a jelenleg 72 esztendős ex-F1-es, a Williams első világbajnokának fő gondja? Véleménye szerint a szabályok túlságosan megkötik a versenybírák kezét: „Kiküldenek egy könyvet, a stewardok könyvét, amelyben az ötödik oldalon, a hármas paragrafusban, a második sorban az van, hogy ha az akkumulátor tönkremegy, ezt a büntetést kell kiosztani.”

„A stewardnak bizonyos mennyiségű mérlegelést kellene meghagyni. Végül is miért ültetnek egy volt versenyzőt a stewardok irodájába, ha nem mondhatja meg, hogy az ő meglátása szerint versenybaleset történt? Nem szabadna mindent egy kézikönyvre bízni. Aztán műszaki hiba esetén a gyártót kellene megbüntetni. Ne feledjük, hogy ők sok pénzt kapnak a tévés jogokból, ennek az eloszlása pedig a bajnokságban szerzett pontoktól függ.”

„Ha pontokat vonnának le tőlük, amiért megszegték a buta technikai szabályokat, meg lenne oldva a gond. Ők szenvednék meg, nem a versenyző, és ami még fontosabb, nem a néző, aki fizet azért, hogy nézhesse a versenyt” – mutatott rá Jones egy másik problémára, amely a mindennapok részére vált a mai Formula-1-ben: motorcserékért járó rajtbüntetés nélkül például manapság ritkán múlik el nagydíjhétvége.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: