A Német Nagydíj nem csupán a fordulatok, de a megjósolhatatlan végeredmény szempontjából is kiemelkedik az idei versenyek sorából: különösen ritka a jelenlegi Formula-1-ben, hogy középcsapat dobogóra álljon, ahogy a Toro Rosso tette Danyiil Kvjat révén Hockenheimben. A jelenleg már szélcsatornában tesztelt 2021-es szabályváltozások egyik fő küldetése, hogy összerázza az él- és középmezőnyt: ennek köszönhetően száraz körülmények között is olyan versenyek jöhetnek, mint a Német Nagydíj, vélekedik Frederic Vasseur, az Alfa Romeo csapatfőnöke.
„Ha technikai téren csökken a különbség a középmezőny és a topcsapatok között, akkor lesznek olyan versenyek, mint az. Talán nem az összes nagydíj felén, de többször is elő fog fordulni Ilyen kilátásokkal versenyezni óriási dolog lenne a csapatok, versenyzők és nézők számára egyaránt” – mondta az Autosportnak Vasseur.
„Jelenleg nem ez a helyzet. Az első hat kicsúszhat az első körben, visszajöhet a bokszba, cserélhet orrkúpot és hátsó szárnyat, és még így is le tudnának körözni minket. A hetedik helynél magasabb elvárást jelenleg nem lehet támasztani” – folytatta a francia vezető.
A Red Bull első embere, Christian Horner egyetért: „Én is így gondolom. Ausztriában és Silverstone-ban is nagyszerű versenyt láttunk. A gumiknak főszerepe volt ebben. Tehát a gumik és aerodinamika problémáit kell megoldanunk, így a versenyzők követni tudják egymást és harcolhatnak. Tisztában vagyunk vele, minek voltak köszönhetők a jó versenyek. Volt, hogy a pályának, volt, hogy a guminak. Az autók rendkívül bonyolultak, de tehetünk azért, hogy kevésbé legyenek azok. Így még több olyan versenyünk lehet, mint az utóbbiak” – mondta a német káoszfutamot megnyerő Max Verstappen csapatfőnöke.