DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Ferrari nem a Pirellit, hanem a szabályt hibáztatja

Nincs remény arra, hogy a Scuderia számára kedvezőbb abroncsok érkezzenek idén. Mattia Binotto nem okolja a gumigyártót a 2019-es specifikáció miatt, a szabályokkal viszont, melyek alapján csak a többségnek van szava, nincs kibékülve.

Szinte már unalomig elismételt előzmény, hogy a Pirelli a 2019-es szezonban azt a gumikonstrukciót rendszeresítette, amelynek futófelülete a túlmelegedés elkerülése érdekében 0,4 milliméterrel vékonyabb a korábbinál, és amelyet 2018-ban három versenyen vetettek be. Már akkor bebizonyosodott, hogy ezzel az abronccsal jobban bánik a Mercedes a többi csapatnál, és az istálló idei előnyének jelentős része is a gumikkal magyarázható. Az abroncsok működési tartománya szűk, ezért számos istállónak nehézséget okoz ideális hőmérsékletre melegíteni őket.

A csapatok az Osztrák Nagydíjon még szavaztak is, hogy a Pirelli visszahozza-e a tavalyi specifikációt, de ezt a lehetőséget végül elvetették. Tízből hét csapat támogatására lett volna szükség egy ilyen nagy volumenű váltáshoz szezon közben, de a szavazatok öt-öt arányban oszlottak meg. A 2018-as abroncsokért kampányoló oldal szószólói a Red Bull és a Ferrari voltak: az olasz csapat mutogathatna ujjal a Pirellire, de nem teszi.



„Nem fér hozzá kétség, hogy a Pirelli minden tőle telhetőt megtesz az abroncsok fejlesztése során” – mondta Mattia Binotto csapatfőnök a crash.net-nek. „A fejlesztési program során az összes csapattal tesztelnek pályán, Abu Dhabiban még közösen is, ahol mindenki kipróbálja a specifikációt, amely majdnem végleges a következő évre. Nem hibáztatjuk a Pirellit az elvégzett munkáért, mert a tőlük telhető legjobbat nyújtják. Mi azonban csapatként egyetlen módon próbálhatunk meg változtatni valamin, amit rossznak érzünk, úgy, hogy bízunk benne, a csapatok 70 %-a egyetért velünk.”

„Azt hiszem, ez a sztori már véget ért, igazából már Ausztria előtt befejeződött. Ha többségre van szükség ahhoz, hogy a specifikáción változtassanak, akkor szerintem sosem lesz lehetőség változtatni. Mi, a Ferrari, ezt sajnálatosnak érezzük. Úgy gondoljuk, a show érdekében jobb lett volna változtatni. Magán a folyamaton is javítani kellene, mert így nincs beleszólásunk a gumispecifikációba a szezon alatt. Csak a többségnek van szava, ezen pedig az FIA-nak el kellene gondolkodnia” – magyarázta Binotto, hogy leginkább a döntéshozók felelősek a jelenlegi helyzetért.

„Látható, hogy idén sok csapatnak gondja van a gumik felmelegítésével. A működési ablak nagyon szűk, aki abból kiesik, az teljesítményt veszít, emiatt pedig megnő a leggyorsabb és leglassabb csapatok közti különbség” – fejtette ki a svájci csapatfőnök, hogy miért lenne izgalmasabb az idei év vastagabb futófelületű abroncsokkal. „A vastagság növelése segítené azokat a csapatokat, melyeknek gondjaik vannak a gumival. Ez egyenlőbb versenyt eredményezne.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: