Bár a szezon néhány versenyén – különösen a Kanadai Nagydíjon hatodik-hetedik helyezéssel – úgy tűnt, magára talál a Renault, Ausztriában viszont mindkettő R.S.19 a top 10-en kívül ért célba, jelezve, hogy nagyok a gondok a csapatnál. A 32 pontos, ötödik Renault a konstruktőri összetettben egyre messzebb a negyedik McLarentől, a differencia már 20 pont.
„Úgy érzem, elképzelhető, hogy valami alapvető gond van az autóval, amin egyelőre nem sikerült úrrá lennünk. Eddig ugyanis már nagyon sok mindenen változtattunk, a vége mégis mindig ugyanaz lett” – mondta a formula1.com-nak Ricciardo, elárulva, hogy a Renault mérnökei egyelőre a fejüket vakarják.
„Attól nem tartunk, hogy az ausztriai fejlesztés hátráltat bennünket. Igaz, hogy egy kicsit többet vártunk volna az újításoktól köridőre vetítve, ami nem mutatkozott meg. Ez kicsit frusztráló volt az autóban ülve, de csak azért, mert jó ideje először nem végeztünk a Q3-ban. Konstruktívnak kell lennünk, a legfontosabb megpróbálni megérteni a miértet, ahelyett, hogy dobjuk a fejlesztést és azt mondjuk, ez a pálya nem kedvezett nekünk.”
Az istállóhoz 2019-ben csatlakozó Ricciardo elmondta, a csapat elsősorban a lassú kanyarokban szenved. Bár korábban úgy tűnt, sikerül fejlődniük, most megtört a lendület.
„A hétvégén sokat szenvedtünk a lassú kanyarokban, fékezés közben blokkoltak az első kerekek, és az érzet is hiányzott az első gumik irányából. Ezen a téren szezon elejétől javult a helyzet, különösen nálam, most azonban úgy tűnik, ismét visszatévedtünk a problémás terepre. Próbáltunk pár változtatást, de nem igazán segítettek, ezért gyanakszom arra, vagy mondjuk úgy, hogy kíváncsi vagyok rá, nem az autónak van-e valamilyen hiányossága. A srácok megvizsgálták a beállításokat, mégsem éreztem úgy, hogy a kocsi túl sokat változik a módosítások hatására” – ecsetelte Ricciardo kálváriáját a Red Bull Ringen.