Egyik Mercedesnek sem volt esélye az Osztrák Nagydíjon. Lewis Hamilton sok időt veszített kiállása során, amely szárnycserét is magában foglalt, ezért ötödik lett, míg Valtteri Bottas nem tudta tartani a tempót Charles Leclerc-rel, majd a hajrában a menetelő Max Verstappen is megelőzte. A finn így harmadik lett – kilencből nyolc alkalommal állt eddig a dobogón –, de 18 másodpercre a futamgyőztestől, túlmelegedő motorral.
„Rengetegszer kellett elemelni a lábam a gázról és vitorlázni, és igazából a jobb motorfokozatokat sem sikerült használnom a versenyen” – mondta el az Osztrák Nagydíj után Bottas. „Végig biztonsági üzemmódokban voltunk túlhevülés miatt. Úgy éreztem, ma nem tudtunk versenyezni.”
„Ennek függvényében örültem, hogy jó a pályapozícióm és tiszta az út előttem. A körülményekhez képest boldog vagyok, hogy a dobogón sikerült végeznem, és néhány pontot szereztem Lewis ellen. A mai gondok nagyobbak voltak, mint amire számítottunk. Tudtuk, hogy nehéz lesz, és azt is, hogy vitorláznunk kell, de azt sosem gondoltuk, hogy ilyen mértékben. Mindennek tetejébe az aero terén is vesztettünk, de nagyobb gond volt a motorerő és a spórolás” – folytatta a bajnoki hátrányát 31 pontra csökkentő finn.
Toto Wolff csapatvezető rámutatott, a Mercedes az évad eleje óta küszködik hűtési problémával, és a szezonnyitó óta tartó, nyolc nagydíjat felölelő győzelmi széria ellenére számítottak rá, hogy a Red Bull Ringen óvni kell az autót.
„Tudtuk, hogy ez az Achilles-sarkunk, már a szezon kezdete óta létezik a probléma. Próbáltunk azon dolgozni, hogy csökkentsük a teljesítményvesztést. A végén azonban már tényleg fájdalmas volt figyelni őket, ahogy csak cirkálnak, sem támadni, sem védekezni nem tudnak. Ha a pozitív részét nézzük, akkor az autó tempója megvolt. Nagyon letekerve használtuk a motort, már 400 méterrel korábban elemelték. Ez olyan, mintha szinte csak gurulnának lefelé, ennek ellenére sikerült pár erős köridőt összerakni” – értékelt Wolff a sajtónak, beleértve a Formula.hu-t.