Az Osztrák Nagydíj első szabadedzésén úgy tűnt, hogy a Ferrarik kihívás elé állíthatják a Mercedest, Sebastian Vettel beférkőzött a két Ezüst Nyíl elé, így érdeklődve várhattuk, hogy a rekkenő hőségben, délután 15:00-kor elrajtoló második gyakorláson is sikerül-e ott maradniuk a vörösöknek a rivális nyakán. Nos, az edzés elején igen: Charles Leclerc kezdett a legjobban, Sebastian Vettel a keményebb gumin is ott volt a közelében, míg a két Mercedes-pilóta egyformán elrontotta az utolsó kanyart, mindketten lecsúsztak a pályáról. A "rendes" próbálkozás sem jött össze, négy-hat tizedekkel elmaradtak Leclerc-től és egyértelművé vált, hogy az autó kezelhetősége itt most nem tökéletes, mindkét versenyző küzdött a kanyarokban, ez pedig meg is látszott az eredményeken.
A többieknek sem volt felhőtlen a gyakorlás, Lance Stroll mindjárt az elején eltörte az első szárnyát az egyik "gonosz", hátsó kerékvetőn, míg Pierre Gasly például pontosan ezt kerülte el azzal, hogy bekormányozta autóját a kavicságyba a kerékvető helyett - ezzel a komolyabb kárt megúszta.
Fél óra elteltével aztán egy újabb kettős hibát követően átvették a vezetést a Mercedesek Bottas-Hamilton sorrendben és mielőtt a Ferrarik visszavághattak volna, piros zászlóval megszakították az edzést: Max Verstappen alól húzták ki a szőnyeget az utolsó kanyarban, elúszott az autó hátulja és nekicsapódott a falnak. A magából kikelve káromkodó holland nem volt nyilatkozós hangulatában az eset után, összetört a Red Bull jobb hátulja, ezzel pedig véget is ért számára az edzés.
A tízperces "takarítás" után azonban szinte még újra se indult a program, már jött is az újabb piros zászló, ezúttal Valtteri Bottas miatt: a finn a hatos kanyarban dobta el a Mercedest, ami egyáltalán nem megszokott hibapont ezen a pályán. Nála is az autó hátulja indult el, ellenkormányzott, így orral állt a falba, ez pedig az ő edzésének is véget vetett...
Az újabb takarítást követően ismét nagyjából egy perc telt el, amikor Sebastian Vettel hibázott ugyanott, ahol Verstappen, ugyanúgy elúszott a Ferrari hátulja annyi különbséggel, hogy ez talán még előbb megtörtént, a német pedig el tudta kerülni a falat, így megúszta a csattanást - csak a körét és a gumijait tette tönkre, mást nem.
A mögötte érkező Charles Leclerc mindezzel nem foglalkozott és átvette a vezetést, ez pedig azt eredményezte, hogy övé lett a második szabadedzés első helye - a többiek nem is nagyon erőltették már a gyors köröket, Hamilton és Vettel sem próbálkozott már ilyennel, mert nem maradt volna idejük a hosszabb etapokra, a versenyszimulációra. Így Leclerc zárt az élen Bottas előtt, Gasly egy időmérős körrel felugrott a harmadik helyre, a középmezőnyt pedig megint a McLaren vezette fel (a végén Bottas "helyén" hibázó) Carlos Sainz révén, de közel volt hozzá Romain Grosjean és Kimi Raikkönen is.
A megszokottnál eseménydúsabb gyakorlás végeredménye: