DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Perez: Szabályos voltam, mégis büntettek

A Francia Nagydíj sem múlt el vitatható 5 másodperces büntetés nélkül. A rajt után hibázó Sergio Perez azt mondja, nem az ő hibája, hogy olyan kerülőutat alakítottak ki, amelyen gyorsabban lehet haladni, mint a pályán.

Hiába járt el pontosan a szabályok betűje szerint a Racing Point mexikói pilótája, ez nem volt elég indok a Francia Nagydíj versenybíróinak ahhoz, hogy elfogadhatónak tartsák a manőverét. Perez a rajtot követő tolakodás során sodródott le a pályáról a 3-as kanyarban, ám mivel a Paul Ricard-i létesítmény jelentős része egy egybefüggő aszfaltréteg, az FIA fel volt készülve a pályalevágások esetére a kritikus pontokon, kijelölve azt az útvonalat, amelyen a hibázó pilóta szabályosan és biztonságosan visszacsatlakozhat a vonalvezetésre anélkül, hogy időt nyerne.

perez



A mexikói követte is a versenyigazgató által a hétvége előtt kiadott iránymutatást az ominózus kanyarban, ám Alexander Albon és Kevin Magnussen elé tért vissza a pályára, miközben a hibát megelőzően még mögöttük állt. Ennek oka az lehet, hogy az első körös tumultus miatt az autók még nem tudtak ideális tempóban haladni a pálya nyomvonalán, így Perez számára az akadálytalan menekülőút mégis gyorsabbnak  bizonyult. Bár az előírást nem szegte meg, mégis jogosulatlan előnyt szerzett, és ettől fosztották őt meg a versenybírók a rá kirótt 5 másodperces büntetéssel, amit kerékcseréje alatt kellett letöltenie. A pilóta azonban ezt az indoklást nem tudja elfogadni.

„A szabályokat be kell tartanunk, ma viszont annak ellenére is büntetést kaptam, hogy betartottam a szabályt. Elfékeztem magam, lecsúsztam az útról, és pontosan azt csináltam, amit ilyen esetben kell: megkerültem a bóját, ezzel betartva a pályalevágásra vonatkozó előírást. Viszont ennek ellenére is büntetést kaptam, szóval nem tudom, mi járt a fejükben. Pedig a szabály nagyon egyértelműen úgy fogalmaz, hogy amennyiben a bója mögött kanyarodunk, akkor helyesen járunk el” – idézi őt a Racefans.

„Az én szemszögemből nehéz megmondani, hogy előnyt szereztem-e vele, így csak annyit mondhatok, hogy pontosan a szabályt követtem, ha pedig ez volt a gyorsabb útvonal, az nem az én problémám. Legközelebb csinálják lassabbra! [Nico] Hülkenberg mögé álltam vissza, és pontosan mögüle is rajtoltam, ezen felül nehéz volt látni, hogy pontosan hol vagyok.”

Perezt végül a 12. helyen intették le, 10 másodperccel a pontszerző zóna mögött, s nemcsak ő, hanem csapata is üres kézzel távozott a Paul Ricardról, hiszen Lance Stroll közvetlenül mögötte, a 13. pozícióban ért célba.

A Racing Point csapatvezetője, Otmar Szafnauer még a futam alatt adott hangot a büntetés miatti elégedetlenségének a Sky Sports közvetítésében, hozzátéve, hogy a leintést követően alaposabban átvizsgálják, indokolt volt-e a versenybírók ítélete. Az azért nem valószínű, hogy ez az ügy is olyannyira elhúzódjon és felülvizsgálati kérelmekig fajuljon, mint Sebastian Vettel montreali esete két héttel ezelőtt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: