DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A helyszínről: Csak Bottasban bízhatunk

Valtteri Bottas csütörtökön úgy fogalmazott, hogy a Paul Ricard versenypályán a Mercedes „talán” újra jó formában lehet a montreali szenvedés után, pénteken pedig, a Francia Nagydíj első edzésein meg is mutatta, hogy így van. A finn a második tréninget az élen zárta és bizakodó, ami azért is fontos, mert egyre inkább körvonalazódik: kizárólag tőle lehet arra számítani, hogy némi izgalmat csempész az idei világbajnokságba.

Az FIA elmeszelte a Ferrari vállalható formában nem alátámasztott felülvizsgálati kérelmét, Sebastian Vettel ezzel biztosan bukta a montreali győzelmet, így ismét nem sikerült fogást találni a Mercedesen és ötszörös világbajnok címvédőjén, Lewis Hamiltonon. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a Paul Ricardon tavaly is a Mercedes dominált és a brit nyert, a Ferrarinál pedig szinte előre odaítélték a sikert a csillagosoknak, tényleg Bottas válik kulcsfigurává, hiszen kizárólag neki lehet némi sansza arra, hogy megszorongassa, esetleg elkapja a szigetországi klasszist.

Ugyan a finn a meglepően jól sikerült évindítás után az utóbbi néhány futamon megtorpant, ezúttal belekezdett: a második edzést és a pénteki napot az élen zárta, s bár vannak aggályai, bizakodónak mutatkozott a folytatást illetően is. „Annak ellenére, hogy a balansz nem volt rendben, az autó azonnal gyors volt, így sikerült jól kezdeni. Szerencsére a két edzés között sikerült megfelelő változtatásokat eszközölnünk, így a második edzésen már jobb volt a helyzet, ennek köszönhetően javult az eredmény is. Óriási a forróság odakint, ráadásul még melegebb lesz, így a gumik biztosan a határon lesznek, főleg vasárnap. Szerintem szenvedhetünk a balansszal a teljes kört tekintve, ezért holnapra még bőven van javulnivalónk” – fogalmazott a bajnoki tabella 2. helyezettje.



Bottas Le Castellet-ben hangsúlyozta azt is, hogy nem aggasztja az utóbbi hetek hullámvölgye: „Tizennégy verseny van hátra, amely még mindig borzalmas sok. Úgy gondolom, hogy a lendület azért változni fog még kettőnk között az évad hátralevő részében. Bizonyos okok miatt az utóbbi néhány futam nem úgy sikerült, ahogyan szerettem volna. Montreal után nyomtam egy teljes ’reset’-et és továbbléptem. Nem foglalkozom tovább ezzel, inkább magamra összpontosítok és igyekszem a tőlem telhető legjobbat nyújtani” – mondta az északi pilóta a Mercedes sajtóértekezletén, amelyen jelen volt a Formula.hu is.

Egyes vélemények szerint hiába javult az idei évre Bottas teljesítménye, a szezon már elérkezett abba a fázisba, amikor a brit elkezdi felőrölni a finnt. A ponttáblázaton jelenleg 29 pont a különbség kettejük között, az északi azonban úgy érzi, hogy továbbra is szoros a verseny közöttük és van keresnivalója:

„Óriási verseny közöttünk, sokkal nagyobb, mint eddig bármikor. Nagyon is szoros a csata Lewis és közöttem, kvalifikációk tekintetében például sokkal szorosabb, mint eddig bármikor. Úgy érzem, hogy jómagam versenytempó tekintetében is jobb vagy, mint akár 2017-ben, akár 2018-ban. Meglátásom szerint a versenytempó az egyik olyan kulcsfontosságú terület, amelyen javítanom kell, főképp bizonyos pályákon, bizonyos körülmények között. Mostanára eléggé megléptünk a többiektől, ami jól mutatja, hogy mennyire hajtjuk egymást és azt is, hogy mennyire fontosak az apróságok, továbbá az, hogy minden egyes versenyhétvégén megragadjuk a lehetőségeket.”

Hamilton hátránya egyébként négy tized volt a márkatárshoz képest, a britnek ráadásul egy sportfelügyelői meghallgatáson is részt kellett venni, miután kicsúszott és a pályára való visszatéréskor kis híján összeakaszkodott Max Verstappen Red Bull-Hondájával. Szankcióra nem került sor.

A Mercedeseket a Ferrari követték, akik a tréning idején még semmit nem tudtak arról, hogy milyen döntést hoz az FIA a Montreal-ügyben. A vörös páros tagjai közül Charles Leclerc volt a gyorsabb, ám a hátránya már így is több mint 6 tizednyire rúgott Bottashoz képest. A maranellói csapat több újítást is kipróbált a nap folyamán, amelyek közül – a dolgok jelenlegi állása és Mattia Binotto csapatfőnök tájékoztatása szerint – az új első és hátsó szárny, valamint a fékek légbeömlője marad majd az autón. „Vannak jó és kevésbé jó újítások. Holnapra összerakjuk a megfelelő csomagot és reményeink szerint jó napunk lesz” – értékelt Leclerc.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: