DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Binotto: Nem jó az idei Ferrari gumikezelése

A Scuderia csapatfőnöke, Mattia Binotto szerint a gumiabroncsok szerkezete alaposan megváltozott 2019-re, az idei Ferrarinak pedig rendesen meggyűlik a baja a Pirellik felmelegítésével.

A Mercedes nagy nehezen, de csak keresztülvitte akaratát a Pirellin, és az idei évre már vékonyabb futófelületű abroncsokat szállít az F1-es futamokra az olasz gumigyártó. Míg tavaly a Mercedes küszködött néhányszor a vastagabb futófelület miatt, úgy most a Ferrarinak gyűlik meg a baja a gumival.

„A legnagyobb különbség az, hogy tavaly nagyon jól fel tudtuk melegíteni az abroncsokat, onnantól pedig csak arra koncentráltunk, hogy üzemi hőfokon tudjuk azokat tartani, nehogy túlmelegedjenek. Ha már egyszer sikerült megfelelő hőmérsékleti tartományba hozni őket, onnantól az volt a legjobb, minél alacsonyabb hőfokon tudtuk tartani, mivel ez biztosította a legnagyobb tapadást” – mondta el Binotto az Autosportnak.



„Az idei gumik ebből a szempontból mások. Sokkal nehezebben tudjuk őket felmelegíteni abba a tartományba, amit mi ablaknak nevezünk. El lehet érni ezt a hőmérsékletet a fékezés által generált hő és a felnik megfelelő hűtésével is, de ami a legtöbbet hozzáteszi, az a leszorítóerő.”

„Ezen a téren valamennyire mindenképpen kompromisszumot kell kötnünk, hiszen választanunk kell, hogy inkább hatékony hűtést nyújtsanak az aero-elemek, vagy inkább maximális tapadást. Azt gondolom, hogy mi rendkívül hatékony autóval rendelkezünk, ha megnézzük az egyenesekben mért tempót, de ez nem azt jelenti, hogy miénk volna a legjobb tapadással rendelkező autó is.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: