DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Bátor lépés Ricciardónál a Renault-tól

Végre egy kis sikernek örvendhettek a francia gyári istállónál, az időmérőre ugyanis nagyot ugrott előre Daniel Ricciardo és remek rajthelyet szerzett. Ezt egy bátor lépésnek köszönhetik.

A szerencse forgandó és igazából minden relatív. Tavaly ilyenkor Daniel Ricciardo pole-pozíciót szerzett Monte-Carlóban, majd másnap egy motorhiba ellenére is kitartott az élen és sikerült megnyernie a futamot (ami egyben pályafutása eddigi utolsó dobogós helyezése is egyben).

A Renault-val azonban egyelőre szinte csak a szenvedés van, idén egyszer sikerült csak pontszerző helyen végeznie, így a hercegségben kiharcolt (nem is igazán előre látható) hetedik helyezésének is nagyon tud örülni. A szabadedzéseken még semmi nem utalt arra, hogy egyáltalán a Q3-ba bekerülhet a hétszeres futamgyőztes, de még ott is sikerült a remek hetedik helyet megszereznie (ami Pierre Gasly utólagos büntetése miatt ráadásul a hatodik rajtkockát jelenti majd).

Csütörtök délután még csak a 17. helyen állt az ausztrál, ebből valamit visszahozott a szombat délelőtti szabadedzésen, de egyáltalán nem tűnt úgy, hogy bármi esélye lenne a Q3-ba kerülni. Ezt egy kockázatos, bátor, de végül kifizetődő döntésnek köszönheti, miután úgy határoztak, a kvalifikáció előtt egy teljesen más, de még nem kipróbált beállítással vágnak neki a körözésnek. Bevált.

Daniel Ricciardo igazi Monaco-menő


„Boldog vagyok, csütörtök este, ha valaki azt mondja nekem, hogy az időmérő edzésen a hetedik helyet csípem el, azonnal aláírtam volna. Kicsit olyasmi volt, mint Barcelonában. Szent meggyőződésem volt, hogy ha sikerül tökéletesen beállítani az autót, akkor egyértelműen a Q3-ba való. De gyakran nem éppen egyszerű a legjobbra belőni egy versenyautót” – nyilatkozta Daniel Ricciardo, akit a Renault újból feltekert, frissített erőforrása is segített.

„Mindig tudtam, hogy jobbak lehetünk, de itt semmire sincs garancia. Nyolc tizedes lemaradásunk volt a riválisainkhoz képest, legalább fél másodpercet kellett találnunk csak a Q3-ba kerüléshez. Ha konzervatív marad a hozzáállásunk, az sehova nem vezetett volna. Csütörtökön azt gondoltam, a csomagunk nem elég jó ehhez, bár tudtam, hogy nyerhetünk, ha javítunk az egyensúlyon és még bennem is maradt egy kis idő.”

„Szombat délelőttre már nagyot léptünk előre, de ez még mindig nem volt elég, valamit még ki kellett fundálni az időmérő előtt. Végrehajtottunk néhány bátor változtatást és úgy mentem ki a pályára és szerencsére minden működött. Jó irányba módosítottuk a beállításokat, olyan autóval mentem, amivel előtte még nemigen. Elértük vele a kívánt szintet és gyakorlatilag ez az, ami számít. Már a Q1-ben elkaptam a fonalat és ez kitartott egészen az időmérő végéig, ez pedig nagyon fontos.”

„Hogy mit várok a versenytől? Ha valami különleges esemény megkeverné a kártyákat, még érdekesebb lehetne és nem lennék éppen csalódott akkor sem, ha esne az eső. De akár száraz, akár esős verseny lesz, készen állok” – tette hozzá harciasan Ricciardo.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: