Mindenki nagyon várta a pillanatot, hogy a nyolc év szünet után a mezőnybe visszatérő Robert Kubica ismét versenyhétvégén bizonyíthasson. A gyengécske Williams azonban elvette a lehetőségét is annak, hogy jó eredménnyel jelentkezhessen a súlyos sérüléséből csak részben felépülő lengyel, az FW42 ugyanis komoly késéssel és óriási tervezési hibákkal gurult pályára.
Könnyen lehet, hogy a patinás istálló idén pont nélkül marad, de csapaton belül sem éppen kiegyenlítettek az erőviszonyok. Robert Kubica eddig minden időmérő edzésen és futamon kikapott újonc csapattársától, a tehetséges George Russelltől, többnyire elég látványosan. Bár az egyszeres futamgyőztes némileg felzárkózott, még mindig stabilan utolsó és ez lehet, hogy az állásába kerül.
Mivel egy sokmillió dolláros szponzori szerződéssel a hóna alatt érkezett a Williamshez, így az istállónak egyáltalán nem lenne könnyű dolga, ha le akarná cserélni az alulteljesítő lengyel pilótát. Elterjedt, hogy Montrealban történne meg a helycsere, a tesztpilóta, Nicholas Latifi hazai pályán mutatkozhatna be élesben is a Williamsnél. A paddockban a barcelonai teszt után terjedt el még erősebben a pletyka a helycseréről, hogy a kétnapos tesztelésen 121 kört megtevő Latifi kifejezetten versenyképesnek mutatkozott, gyér tapasztalattal a háta mögött. Ebből azt a következtetést vonták le, hogy a Kanadai Nagydíjon már Nicholas Latifi ül a Williamsben.
Ez valóban így is lesz, de a gárda (egyelőre) határozottan visszautasítja, hogy kirúgnák Kubicát, Latifi egyelőre csak egy-egy szabadedzésen lesz érdekelt. A kanadai egyébként már vett részt szabadedzésen, tavaly még a Racing Point színeiben esett át a tűzkeresztségen. Az istálló (nyilvános) álláspontja ellenére továbbra is sokan úgy gondolják, hogy Robert Kubica nem fogja végigversenyezni az évet.
„Nicholas (Latifi) szerepe a csapatnál egyelőre változatlan, összesen hatszor kap majd lehetőséget péntek délelőtti szabadedzéseken. Ebből háromszor Robert, háromszor pedig George autójában. Első bevetése Kanadában lesz Robert Kubica helyén, a második pedig Franciaországban George Russell helyén” – tisztázta a helyzetet a Williams-Mercedes szóvivője.
Kubica esélyeit nagyban rontja, hogy a Spanyolországban végrehajtott „autócsere” sem változtatott a csapaton belüli erőviszonyokon, sőt, valójában arra világított rá, hogy nem az autó miatt gyenge a lengyel, hanem egyszerűen nem tudja felvenni újonc csapattársa tempóját. Nem biztos, hogy annyira légből kapott híresztelés a 2008-as Kanadai Nagydíj győztesének lefokozása, vagy menesztése, de azt se feledjük, hogy tavaly ilyentájt folyamatosan Brendon Hartley valószínű kirúgásáról olvashattuk és mégis a szezonzáróig maradhatott a Toro Rossónál.