Napsütéses melegben, ám erős szélben kezdődött a Formula-1 idei ötödik futama. A Mercedes első sora a rajtot követően sem bomlott fel, ám Valtteri Bottast szendvicsbe fogta Lewis Hamilton és Sebastian Vettel az első kanyarban. Hárman fékeztek egymás mellett, amiből Hamilton jött ki elsőként, őt a finn, majd a szemfüles Max Verstappen követte. Sebastian Vettel jelentősen elfékezett jobb első gumival a negyedik helyre csúszott vissza. Komolyabb baleset nem történt, ám Kimi Raikkönen a kezdeti tolakodásból a sor végére csúszott vissza.
A következő körökben a Mercedesek igyekeztek elhúzni, egymásra licitálva futották a leggyorsabb köröket. Míg ők az előny kiépítésén dolgoztak, addig a két Ferrari között párharc alakult ki, Charles Leclerc hátulról szorongatta csapattársát. Eközben csapatfőnökük, Mattia Binotto homlokán egyre sűrűsödtek a ráncok, mivel Verstappen öt másodperces előnyt épített ki előttük. Az olaszok a 12. körre megelégelték a helyzetet, s helycserére utasították a két vörös autót. Leclerc-en állt, hogy elkapják-e a Red Bullt.
Hátrébb a Haas és a Toro Rosso vette uralma alá a középmezőnyt, miközben Giovinazzi meglehetősen hamar, a hetedik körben kemény keverékért állt ki.
A futam legszomorúbb képsorát a Williamsek szolgáltatták, amelyek a huszadik kör előtt egy pillanatra (látszólag) az élen tűntek fel, de csak addig, amíg az élmezőny le nem körözte őket. Eközben a Ferrarik taktikai szétbontását Vettel szemcsésedő gumijai idézték elő, akit a lágyon rajtolók közül a legkorábban, a huszadik körben bokszba hívtak. Az első kiállások során a két Mercedes, Pierre Gasly és Vettel közepeset, Verstappen lágyat, Leclerc pedig kemény keveréket kapott. Hátrébb Daniel Ricciardo és a két Alfa Romeo is így tett, bízva az egykiállásos stratégia hatékonyságában.
Az élen lévő sorrend (változatlan) rendeződésével a két Ferrari ismét egymásra talált. A puhább keverékeken Vettel körökön keresztül árnyékként követte Leclerc-t, akit végül ismét helycserére kértek. A második kiállásokig ez volt a legérdekesebb esemény, az égiek azonban meghallgatták az unatkozó nézők imáit: Lance Stroll és Lanco Norris összeakadt az egyes kanyarban, biztonsági autós fázist előidézve. Szinte mindenki kirohant a bokszba friss szettekért, felkészülve a tizenöt körös sprintfutamra. Az első tízet ekkor Hamilton, Bottas, Verstappen, Vettel, Leclerc, Gasly, Romain Grosjean, Kevin Magnussen, Danyiil Kvjat és Carlos Sainz alkotta.
Az újraindítás során az élen nem változott a sorrend, viszont a két Haas majdnem kilökte egymást. Gasly egy pillanatra megszorongatta Leclerc-t, de nem bírt a Ferrari erőfölényével. Grosjean körről körre szolgáltatta a látványos megmozdulásokat, a csata hevében folyamatosan az egyes kanyar bukóterében közlekedett. A középmezőnynek jót tett a mezőny összerántása, a kilencedik-tizenkettedik pozícióban Kvjat, Grosjean, Albon és Ricciardo szolgáltatta az izgalmas csatát.
Az élmezőnyt az utolsó körökben szinte már nem is tették képernyőre, a Mercedes háborítatlanul nyerte meg az európai szezon első versenyét. Verstappen ismét maga mögött tartotta a Ferrarikat, amelyek újra nem tudtak dobogóra állni.
A Spanyol Nagydíj végeredménye:
Versenyző | Autó | Körök | Hátrány | |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 66 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | 66 | 4.074 |
3. | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 66 | 7.679 |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | 66 | 9.167 |
5. | Charles Leclerc | Ferrari | 66 | 13.361 |
6. | Pierre Gasly | Red Bull/Honda | 66 | 19.576 |
7. | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 66 | 28.159 |
8. | Carlos Sainz | McLaren/Renault | 66 | 32.342 |
9. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso/Honda | 66 | 33.056 |
10. | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 66 | 34.641 |
11. | Alexander Albon | Toro Rosso/Honda | 66 | 35.445 |
12. | Daniel Ricciardo | Renault | 66 | 36.758 |
13. | Nico Hülkenberg | Renault | 66 | 39.241 |
14. | Kimi Raikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 66 | 41.803 |
15. | Sergio Perez | Racing Point/Mercedes | 66. | 46.877 |
16. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 66 | 47.691 |
17. | George Russell | Williams/Mercedes | 65 | +1 kör |
18. | Robert Kubica | Williams/Mercedes | 65 | +1 kör |
19. | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 44 | kiesett |
20. | Lando Norris | McLaren/Renault | 44 | kiesett |