DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Horner: Gaslynak változtatnia kell

A csapatfőnök Christian Horner szerint újdonsült versenyzőjüknek, Pierre Gaslynak mindenképp változtatnia kell vezetési stílusán, ha hozzá akar idomulni a 2019-es autó, az RB15 adott tulajdonságaihoz.

Pierre Gaslynak nem indult épp zökkenőmentesen a 2019-es szezonja, amit már a Red Bullnál kezdett meg - legjobb eredménye egyelőre egy hatodik hely (plusz a leggyorsabb kör), amit a legutóbbi versenyen, Kínában hozott össze. Bár a franciának még mindig hiányzik némi plusz, hogy egy igazán jó hétvégét futhasson, főnöke, Christian Horner bízik benne - és tanácsot is adott neki, mikor használhatja ki a saját magában és autójában rejlő teljes potenciált.

„Úgy gondolom, előrelépett ezen a hétvégén” - elemezte versenyzőjét Horner. „Azt hiszem viszont, hogy még mindig nem érzi magát teljesen kényelmesen az autóban, nem is annyira fizikai értelemben, az üléspozíciót tekintve, hanem hogy még mindig kicsit alkalmazkodnia kell az autóhoz. Finomítania kell a vezetési stílusán, ami egyelőre nem kis kihívás számára, de halad ezzel, a leggyorsabb kör pedig nagyobb önbizalmat adhat majd neki a folyamat során.”

00119004_338



Gaslyt a verseny végéhez közeledve hívta ki a csapat, hogy friss gumikkal megfuthassa a leggyorsabb kört - de lehetett volna akár még gyorsabb is? „Tudta, mi az a köridő, amit meg kell futnia ahhoz, hogy ő legyen a leggyorsabb. Szóltunk neki erről. Aztán viszont azt láttuk, hogy a Ferrari és a Mercedes is visszavált időmérős beállításokra, főleg Sebastian Vettel, aki futott egy 34.8-at, de az végül csak egy kiemelkedő kör lett, hiszen a következőnél az óra már 36.0-át mutatott.”

Maga az érintett elmondta, nem is volt feltétlenül baj az, hogy közel s távol nem volt se előtte, se mögötte senki. „Még mindig sok munka vár ránk” - ismerte el. „Viszont mivel a verseny nagy részében egyedül voltam, tudtam kicsit kísérletezni a vezetésemmel kapcsolatban, és megpróbálhattam megérteni, mit kell nekem tennem ahhoz az autóban, hogy a fő problémákat ki tudjam küszöbölni. Most már tudjuk, min kell a csapatnak és min kell nekem változtatni. Remélhetőleg így már folyamatosan mindig egy kicsivel jobb lesz a helyzet.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: