DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Wolff: A Ferrari nyers ereje páratlan

Az SF90 nyers ereje és egyenesbeli sebessége a soron következő Kínai Nagydíj egyértelmű esélyesévé teszi a Ferrarit, véli Toto Wolff, a rivális Mercedes csapatfőnöke.

Habár az év első két futamán a maximálisan megszerezhető 88 pontból a Mercedes istálló 87-et gereblyézett össze, a németek csapatfőnöke, Toto Wolff úgy véli, a Formula–1 ezredik világbajnoki futamán, a Kína Nagydíjon akkor alakulna papírforma szerint az eredmény, ha a Ferrari-pilóták valamelyike aratná le a győzelmet Sanghajban. Az osztrák szerint ugyanis az olaszok versenygépében olyan nyers erő és sebesség rejlik, amit közel sem tükröz az elmúlt két versenyhétvége eredménye.

Azt mondanám, ha a Ferrari ki tudja nyerni az autójában rejlő teljesítményt egy olyan motorerőre érzékeny pályán is, mint a sanghaji, akkor egyértelműen ők lesznek a favoritok, mert az egykörös előnyük még a Bahreinben látottaknál is jóval nagyobb lehet” – jelentette ki Wolff. „Szahírban ugyanis rendkívül erősek voltak, főleg az egyenesbeli sebességük az, ami hihetetlen. Az a motorerőszint, amit ott mutattak, egyszerűen páratlan. Az időmérőn szerintem öt tizedes előnyük volt csak az egyenesekben” – mondta Wolff, akivel néhány napja pilótája, Valtteri Bottas is egyetértett, igaz, a finn négy tizedre becsülte az olaszok előnyét.



Azt követően, hogy az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon nagyon messze voltak a barcelonai téli tesztek során mutatott formájuktól, a Bahreini Nagydíj időmérőjén Charles Leclerc már három tizedes előnnyel húzta be élete első pole-pozícióját a harmadik helyezett Lewis Hamilton előtt. A monacói pályafutása első győzelmét is egy domináns eredménnyel szerezte volna meg vasárnap, ha 11 körrel a leintés előtt az SF90 egyik hengere nem hibásodik meg alatta. Így viszont Leclerc a Mercedesek mögött a harmadik helyen, míg Vettel egy vezetői hiba miatt az ötödik helyen futott be.

Az osztrák szerint ennek ellenére a bahreini hétvégén a Ferrari kimutatta a forga fehérjét. „Itt nem csak a légellenállásról beszélünk, mert soha nem egyetlen tényezőn vagy beállításon múlik az előny. A légellenállás szempontjából ugyanis néhány tized eltérést kalkuláltunk a két autó között. Ezt az előnyt a tiszta és nyers erő adja. Bahreinben a futam során olyan erőkülönbséget láttunk az autók között, amit még meg kell emésztenünk” – vélekedett az ötszörös világbajnok istálló első embere, aki szerint az Ausztráliában mutatott gyenge teljesítmény mindenki számára nagyobb meglepetés volt annál, amit Szahírban láthattak a maranellói alakulattól.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: