Az első edzésen Ricciardo még négy tizedre megközelítette a nyolcadik legjobb időt futó Hülkenberget, a leggyorsabb Leclerc-hez képest viszont közel két másodperces hátrányban volt. Az időmérő és a futam szempontjából jóval reprezentatívabbnak számító második szabadedzésen viszont míg német csapattársa az ötödik helyen zárt, Ricciardo küszködött az RS19 megértésével, így csak a tizenötödik legjobb időt autózta, ismét két másodperces lemaradással az élen záró Ferrarik mögött.
Ricciardo a második pénteki gyakorlást követően elmondta, egyelőre keresi a válaszokat arra, miért van ekkora hátrányban csapattársához és az élmezőnyhöz képest.
„Elég nehéz edzésem volt, főként a délutáni időmérős szimuláció nem volt könnyű. Eléggé leszakadtam a többiektől, és egyelőre erre próbálunk válaszokat találni. Viszont úgy éreztem, a magas üzemanyagszinttel futott hosszú etap többet elárult, de ennél mindenképpen jobbak lehetünk” – értékelte pénteki napját a Renault versenyzője, aki az Ausztrál Nagydíj rajtját követő balesete miatt Bahreinre elővigyázatosságból új karosszériát kapott, ez viszont kevés problémát oldott meg, hiszen elmondása szerint az RS19 számos pontján akad még javítani való.
„Megpróbálom jobban elmagyarázni ahelyett, hogy csak annyit mondanék, nincs tapadásom. A hűzóerővel is gond van, de emellett van még néhány terület, ami javításra szorul, például a vezethetőség, az autó viselkedése, ilyesmik. Úgy érzem, jelen pillanatban ezek egymás ellen dolgoznak, szóval amint sikerül letisztázni és összhangba hozni őket, reményeim szerint jobbak lehetünk" – mondta Ricciardo.