DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

Leclerc-Vettel 1-2-vel indult a hétvége

Messze a mezőny fölé nőtt a Ferrari az első bahreini szabadedzésen, nagy hátrányban a Mercedes, a középmezőnyt pedig egy McLaren zárta az élen.

Magyar idő szerint péntek délben, helyi idő szerint délután két órakor vette kezdetét a Bahreini Nagydíj első szabadedzése, amely tulajdonképpen nem volt még mérvadó a valós erősorrendet tekintve, hiszen az időmérővel és a futammal ellentétben nem villanyfényben (és ötven Celsius-fokos aszfalton) zajlott még. Talán ezért is kezdődött ilyen lassan a gyakorlás, hiszen húsz perc telt el, mire Max Verstappen révén megérkezett az első mért idő, addig egy-két installációs kört leszámítva leginkább csak vakaróztak a csapatok és a holland 1:32,9-es ideje sem tűnt világverőnek. Valtteri Bottas és a két Ferrari (Leclerc-Vettel sorrendben) meg is előzte, Lewis Hamilton viszont elsőre nem igazán talált bele, hat tizedet kapott csapattársától.

Másodjára aztán a Ferrarik javítottak, Vettel átvette a vezetést, Leclerc pedig feljött mögé másodiknak és Hamilton is közelebb jött, de a világbajnok ezúttal is csak a negyedik időt autózta. A Williamsnél közben "természetesen" azonnal adódott egy probléma, túlmelegedett az autó és ennek koszönhetően nem tudott teljes sebességgel körözni George Russell, a McLarennél pedig kiderült, hogy Carlos Sainz autójában az MGU-K mellett a belsőégésű motor, turbó és MGU-H egységeket is kicserélék - a Racing Pointnál is akadt egy kis izgalom, Lance Stroll lekoccolta a korlátot és az autóját szét kellett szednie a csapatnak. Az edzés derekához közeledve megint a Red Bullok percei következtek, Verstappen 1:31,6-tal újra az élre állt, Pierre Gasly pedig a két Ferrari közé, a harmadik helyre zárkózott fel, de ez nem tartott sokáig, megérkeztek a Mercedesek: Bottas 1:31,3-mal ismét felugrott az első helyre, míg Hamilton elrontotta az utolsó kanyart, de így is befért másodiknak.

ferrari_11



Itt felpörögtek az események és egy mini időmérőt láthattunk, hiszen a sor most a Ferrarin volt, a maranellói istálló pilótái pedig komoly pofont osztottak ki a többieknek: már Vettel is adott hét tizedet Bottasnak, de a mögötte érkező Leclerc még őt is lenyomta bő két tizeddel, úgyhogy a pár perccel korábban még remeklő Red Bullok hirtelen másfél másodperces hátrányt szedtek össze. A nagy ütésváltás közben Kimi Raikkönen és Carlos Sainz kis híján összeütközött, nem igazán figyeltek egymásra, de szerencsére elkerülték a balesetet.

Az utolsó húsz percre aztán elült az igazi zaj, az élen már nem történt változás és a középcsapatok csatájába Stroll is visszatért a megjavított Racing Pointtal, igaz, óriási csodákat már nem tudott tenni - a "best of the rest" ezúttal Sainz és a McLaren lett, ami azért nem kis szó a wokingiaknál, a gyári Renault-kat és a Haasokat is lenyomta a spanyol, igaz, Lando Norris nem tudta tartani a tempóját. A Williams megint kilógott lefelé a mezőnyből, a gyenge tempó mellett Russell például többször is lecsúszott a pályáról, a ferraris Leclerc első helyet eredményező köre pedig bőven gyorsabb volt annál, amivel tavaly ilyenkor az élen lehetett zárni az első szabadedzést.

Az utolsó pillanatokban azonban még akadt egy kis izgalom: Giovinazzi és Hülkenberg olyannyira nem figyelt egymásra, hogy konkrétan összeütköztek egy kanyar közben, ha nem is nagyon, de az olasz azért átintegetett a németnek...

Az első edzés végeredménye:

fp1_1

A szabadedzés eseményei élő szöveges tudósításunkban visszaolvashatók!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: