DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

Mire figyeljünk Bahreinben?

Több olyan dolog is van, amelyet érdemes nagyítóval vizsgálni az előttünk álló F1-es hétvége folyamán, nézzük, hogy melyek is ezek.

Folytatódik-e a Bottas-show, vagy Hamilton visszavág?

A szezonnyitón a "beígért" harapós, könyörtelen Valtteri Bottast láthattuk, aki alaposan meg is lepte a kicsit álmoskásan, kevesebb tűzzel nyitó Lewis Hamiltont - a finn parádézott a futamon és minden jel arra utal, hogy valóban komolyan gondolja az "egy életem, egy halálom" szezont. Azóta viszont eltelt két hét, a média alaposan kitárgyalta Bottas teljesítményét, mindenki elmondta róla a véleményét, ami pont elég lehet ahhoz, hogy "felpiszkálja" Hamiltont - illetve arra is rá kellett jönnie, hogy csapattársa most nem fogja könnyen adni magát. Képes már Bahreinre felpörögni a világbajnok, vagy Bottas már a szezon elején meglép?

hambot



Magához tér-e a Ferrari?

Melbourne-ben minden várakozást messze alulmúltak a maranellóiak, most viszont muszáj domborítaniuk és legalább a tempót tekintve a Mercedes elé kerülniük, már az is bizonyítana valamit a teszten látottakból akkor is, ha ennek ellenére végül nem ők nyernék a futamot. Az ausztrál pályára még rá lehetett fogni, hogy pont elrontották a beállításokat és pont nem jött ki jól a lépés, de Bahreinben már nem lehet mellébeszélni, főleg, hogy ez a Ferrari egyik kedvenc pályára - tavaly és tavalyelőtt is nagyon jók voltak itt az olaszok, Sebastian Vettel mindkétszer nyerni is tudott. Óriási a nyomás rajtuk, közben pedig egyes riválisok szerint nem a beállításokkal volt gondjuk...

Képes komoly veszélyt jelenteni a Red Bull?

Melbourne-ben a Red Bull sem aknázta ki mindazt, amit a teszteken már megmutatott, úgyhogy nekik is javulni kéne ahhoz, hogy valóban elérjék céljaikat - ezzel együtt Max Verstappen a futamon lenyomta a Ferrarikat és Hamiltont is megközelítette, ez biztató lehet náluk. Tavaly szörnyű versenyük volt itt, Pierre Gasly viszont eddigi F1-es pályafutása legjobbját nyújtotta Bahreinben, neki egyébként is valami hasonlóra lenne szüksége, hogy bizonyítson.

Mi lesz a középmezőnyben?

Érdekesen alakult a középmezőny harca Melbourne-ben, hiszen a várakozásokhoz képest a Haas nem teljesített olyan jól, a Renault pedig saját bevallása szerint is csalódottan hagyta el Ausztráliát - ők is nagyon fogadkoznak, hogy most már összeállnak és kiaknázzák azt, ami a szerintük ennél sokkal jobb autójukban van. Muszáj is lenne, mert ekkora pénzből még a középmezőnyben is "elveszni" most már kínos lenne idén, de a tesztek alapján a Haastól is többet várnánk, mint amit Melbourne-ben láttunk.

Működnek a szabályváltozások, lehet előzni?

Az első futamon nem záporoztak az óriási csaták és a nagy előzések, amiket az új aerodinamikai szabályoktól remélhettünk, Bahrein viszont alapvetően sokkal alkalmasabb az előzésre, ráadásul most elhelyeztek egy harmadik DRS-zónát is a pályán - ennek szükségessége (ott, ahova tették) vitatható, de az tény, hogy most muszáj lesz sokat előzni ennyi extra segédlettel, különben ez a szabályváltoztatás is elbukik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: