DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Ők várják a kispadról az esetleges bevetést

A csapatok döntő többsége rendelkezik tartalékpilótával, aki bármilyen váratlan esemény esetén bevethető. Van, ahol több emberből is válogathatnak, akad újonc, de komoly rutinnal rendelkező is.

Az idei szezonban is tíz istálló képviselteti magát a száguldó cirkuszban, ahogy ez az utóbbi két évben megszokott volt. Az állandó üléssel rendelkező pilóták mögött a háttérben találjuk a tartalékokat, vannak olyan istállók, ahol adott esetben többen is kapva kapnának az alkalmon, hogy beülhessenek az autóba egy-egy versenyhétvégén, de találunk olyat is, aki inkább a fejlesztés miatt van csak jelen.

A Mercedesnél az egyik legélesebb a helyzet, a két és fél évnyi tapasztalattal rendelkező, tehetséges Esteban Ocon került a kispadra a Force India – Racing Point változás miatt, ám teljesen egyértelmű, hogy ugrásra készen várja, hogy elfoglalhassa Valtteri Bottas helyét, legkésőbb 2020-ban. A kötelékhez tartozik Esteban Gutierrez és Stoffel Vandoorne is.

A Ferrari hivatalosan nem nevezett meg „elsőszámú” tartalékot, de azonnal bevethető lenne az Alfa Romeóhoz szerződő Antonio Giovinazzi, a szintén némi tapasztalattal rendelkező Pascal Wehrlein, valamint a Toro Rossótól elűzött Brendon Hartley is. Szintén az olaszokhoz tartozik a fiatal Antonio Fuoco és Davide Rigon is. Ne feledkezzünk el a Ferrari akadémiájához frissen csatlakozott F3-as bajnokról, Mick Schumacherről sem, aki egyébként már rendelkezik elegendő licencponttal ahhoz, hogy akár F1-es futamon is indulhatna.

Mick Schumacher szinte biztosan tesztel idén F1-es autót, vagy a Ferrarinál, vagy az Alfánál


A Red Bull tesztpilótája hivatalosan, hosszú évek óta változatlanul Sebastien Buemi, bár 2014 óta nem ült F1-es autóban. A juniorprogramban részt vevők közül a legtöbbre Dan Ticktumot tartják, neki azonban még nincs elég licencpontja (egyelőre). A fiatal korosztályban sokan pallérozódnak a bikák szárnyai alatt, Lucas Auer, Jack Doohan, Jonny Edgar, Dennis Hauger, Liam Lawson, Harry Thopson, Yuki Tsunoda és Juri Vips, ők azonban még nem vehetnének részt a száguldó cirkusz versenyhétvégéin.

A Renault-nál is egy ismert név, Szergej Szirotkin tűnik fel, aki a korábbi években már betöltötte ezt a szerepkört, a fejlesztésben még az ifjú Jack Aitken segíti a franciákat. A Haasnál egyértelmű a helyzet, a kétszeres világbajnok Emerson Fittipaldi unokája, Pietro Fittipaldi a tesztpilóta, aki a barcelonai teszteken is szerepet kapott, nem is vallott szégyent.

Ha égne a ház, Alonso is beugorhatna a McLarennél, de idén inkább csak tesztelné az autót

A McLarennél Lando Norris állandó pilótává lépett elő, az F1-ből távozó Fernando Alonso azonban nem távolodott el a wokingiaktól. Szükség esetén akár be is ugorhat egy-egy versenyre, ha az nem üti a WEC-ben, vagy az Indy 500-on levő kötelezettségeit. Alonso ugyan nem zárja ki a visszatérés gondolatát, de nem vágyik a két fiatal (Carlos Sainz és Lando Norris) helyére. A szimulátornál leginkább Oliver Turvey szolgálataira számít a McLaren.

A Racing Point egyelőre nem nevezett meg tartalékpilótát. Az Alfa Romeónál hivatalosan Marcus Ericsson tölti be a tartalékpilótai szerepkört, ám mivel az IndyCarban teljes szezont fut, ritkán lenne bevethető. Tatiana Calderon szintén az Alfát szolgálja, de licencpont-problémák miatt versenyen nem indulhatna.

A Toro Rosso sem nevezett meg tartalékpilótát. A Hondával való együttműködés miatt viszont vélhetően számíthatnak a kiugrási lehetőségre váró Noboharu Matsushitára. A Williams megszerezte Nicholas Latifit 2019-re tartalékversenyzőnek és a tervek között szerepel, hogy néhány tesztnapon, illetve hat szabadedzésen is beülhet a grove-iak versenyautójába, ezzel párhuzamosan pedig az F2-ben teljes szezont teljesít.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: