DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Három ezred a Ferrari és Mercedes közt a teszt végén

A nyolcadik tesztnappal befejeződött a 2019-es felkészülés Barcelonában. Vettel teljesítette a két hét leggyorsabb körét, majd műszaki hibája miatt a partvonalról nézte végig, hogy Hamilton szinte azonos időt fut.

A kéthetes barcelonai tesztelés legutolsó napjának délelőttjén születtek az addigi leggyorsabb tesztkörök a legpuhább, C5 abroncson: két óra sem kellett az első 1:16-os körhöz, majd jött Valtteri Bottas és 1:16,5-tel megfutotta a Mercedes eddigi legjobb tesztkörét. Minderre egy órával az ebédszünet előtt Sebastian Vettel válaszolt előbb egy 1:16,3-mal, majd egy 1:16,221-gyel, amellyel övé lett a téli teszt legjobb körideje.

A délutáni négy óra során a többség az időmérős körök helyett már hosszabb etapra koncentrált, leszámítva a Bottast váltó Lewis Hamiltont és a Renault-t átvevő Nico Hülkenberget. Hamilton előbb C4-gyel harmadik időt autózott Vettel és csapattársa mögött, majd az utolsó órában C5 abroncson mindössze 0,003 másodperccel volt lassabb a németnél. Ezzel saját kijelentését cáfolta meg, miszerint az SF90 fél másodperccel is gyorsabb lehet a W10-nél: a tesztelés befejeztével három ezredmásodperc választja el a Ferrarit és Mercedest azonos keveréken. A két topcsapat mögött a Renault áll Hülkenberg negyedik helye révén, aki szintén az utolsó órára tartogatta legjobbját.



Pénteken minden csapat megvillantotta gyorsaságát a legpuhább abroncson, ezért a köridők között nem volt nagy a szórás: az első helyezett Vettel és kilencedik Kimi Raikkönen között egy, 12. helyezett Sergio Perez között másfél másodperc volt a különbség. Egyedül a Williams lógott ki a sorból Robert Kubica 2,7 másodperccel lassabb körével.

A legjobb időeredmény ellenére a Ferrarinak nem volt sima napja: 15:30-kor Sebastian Vettel Ferrarija megállt a pályán, mint kiderült, elektronikai hiba miatt, melyet már nem javított ki a csapat, helyette idő előtt befejezte a tesztelést. A Red Bull pedig a nap zömét a bokszban töltötte sebességváltó-probléma miatt, Max Verstappen mindössze 29 kört tett meg. A holland emiatt mérvadó C5-ös kört sem teljesített, amelyet össze lehetne hasonlítani a Ferrarival és Mercedesszel.

Vettelé mellett Kimi Raikkönen és Kevin Magnussen megállása miatt volt piros zászlós megszakítás pénteken. Az Alfa Romeo műszaki hibáját azonban a Ferrariéval ellentétben olyan hamar sikerült orvosolni, hogy végül a finn tette meg az egyik legnagyobb mennyiségű kört a teszten, 132-t, míg Sainz 134-szer, Kvjat 131-szer ment körbe a pályán. Csapatként azonban a Haas túlszárnyalta őket, Grosjean és Magnussen együttesen 167 kört teljesített.

A tesztnap nyolc órájának eseményei részletesen élő cikkünkben olvashatók vissza.

A 8. tesztnap végeredménye:

  Versenyző Csapat Köridő Hátrány Körök
1 Sebastian Vettel Ferrari 1:16.221 - 110
2 Lewis Hamilton Mercedes 1:16.224 0.003 61
3 Valtteri Bottas Mercedes 1:16.561 0.34 71
4 Nico Hulkenberg Renault 1:16.843 0.622 51
5 Daniil Kvyat Toro Rosso/Honda 1:16.898 0.677 131
6 Carlos Sainz McLaren/Renault 1:16.913 0.692 134
7 Romain Grosjean Haas/Ferrari 1:17.076 0.855 73
8 Daniel Ricciardo Renault 1:17.114 0.893 52
9 Kimi Raikkonen Alfa Romeo/Ferrari 1:17.239 1.018 132
10 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1:17.565 1.344 94
11 Max Verstappen Red Bull/Honda 1:17.709 1.488 29
12 Sergio Perez Racing Point/Mercedes 1:17.791 1.570 104
13 Robert Kubica Williams/Mercedes 1:18.993 2.772 90
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: