DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Leclerc vezetésével bedurvultak a köridők a teszten

Azt már az elmúlt napok alapján is lehetett sejteni, hogy nem lassította vissza a 2019-es F1-es autókat a szabályváltozás, de csütörtökön Charles Leclerc már a pályacsúcshoz is karnyújtásnyira került. Ezúttal a Red Bull autója tört össze alaposan.

Ahogy az az előszezoni tesztek második hetére általában beidegződik a csapatoknál, a délelőttöt fordítják inkább az autó tempójának feszegetésére, időmérős gyakorlásokra, míg délután a hosszabb etapokra helyeződik a hangsúly. Így történt ez csütörtökön is, amely több pilóta számára már az utolsó gyakorlási nap volt a pénteki zárás előtt, így amennyire csak lehetett, az istállók már a beállítások finomhangolásával foglalkoztak.

Délelőtt meg is jöttek a várt gyorskörök, és viszonylag hamar meg is dőlt az idei legjobb barcelonai kör, amit Carlos Sainz egy nappal korábban állított fel 1:17,1-gyel. Sorjáztak a jobbnál jobb idők, majd némileg váratlanul a Toro Rossóval Alexander Albon lett az első, akinek idén a körideje 1:16-tal kezdődött, s végül csak egy valaki, Charles Leclerc tudott még nála is gyorsabb kört futni, ő viszont még sokkal lejjebb vitte a szintet. A monacói 1:16,231-et jegyzett a Ferrarival, ami már tényleg a sarkában van az abszolút pályacsúcsnak, a tavalyi időmérőn megfutott 1:16,173-nak. A nap folyamán ezen etalon közelébe már nem is jutott senki, így a tabellán bebetonozta az első három helyet a fiatalság: Leclerc mögött Albon, mögötte pedig Norris végzett a hét folyamán az első helyről először letaszított McLarennel.

leclerc



Háromszor kerültek elő a piros zászlók a nap folyamán, mindannyiszor délután, és a Ferrari szerdai bukása után csütörtökre is jutott egy nagy baleset: ezúttal a Red Bull-lal Pierre Gasly csúszott ki, és noha ő nem sérült, az autó alaposan összetört, még a hátsó szárnya is leszakadt a fallal való találkozás során – nem jelentett meglepetést, hogy az RB15-öst többször már nem láttuk a nap során, s a csapat végül 65 megtett körrel zárt.

Ennek közel háromszorosát is felhalmozta viszont a Mercedes, hiszen Lewis Hamilton és Valtteri Bottas ezúttal is a strapabírásra mentek rá a köridők helyett, s ketten együttesen 182 kört gyömöszöltek bele az autóba.

A nap végéhez közeledve előbb még Lance Stroll Racing Pointja, majd az utolsó percekben Leclerc Ferrarija is megállt a pályán, náluk nagyobb időveszteséget könyvelt azonban el a Haas: az amerikai csapat ezúttal szintén megosztotta a munkát két pilótája között, ám egy kipufogóhiba miatt Romain Grosjean csak az utolsó órában tudott kihajtani a pályára.

Ezzel a nappal Leclerc, Albon, Norris, Gasly, Stroll, Giovinazzi és Russell számára alighanem véget is ért a pályán való téli felkészülés, ők legközelebb majd csak az Ausztrál Nagydíj péntekjén vezethetik az autójukat. A mostani pénteken, azaz holnap viszont vár még a mezőny többi tagjára egy utolsó gyakorlási nap, amely során akár a barcelonai pályacsúcs is megdőlhet.

 

A hetedik tesztnap végeredménye:

# Versenyző Csapat Idő Kör
1 Charles Leclerc Ferrari 1:16.231 138
2 Alexander Albon Toro Rosso 1:16.882 118
3 Lando Norris McLaren 1:17.084 84
4 Pierre Gasly Red Bull 1:17.091 65
5 Daniel Ricciardo Renault 1:17.204 65
6 Nico Hülkenberg Renault 1:17.496 73
7 Lance Stroll Racing Point 1:17.556 103
8 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo  1:17.639 71
9 Romain Grosjean Haas  1:17.854 16
10 Lewis Hamilton Mercedes 1:18.097 85
11 George Russell Williams 1:18.130 140
12 Kevin Magnussen Haas  1:18.199 53
13 Valtteri Bottas Mercedes 1:18.862 97

A nap folyamán készült szöveges közvetítésünk ide kattintva elérhető.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: