DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Watson: 22 futamnál át kell gondolnunk a versenyzést

A Toro Rosso csapatmenedzsere szerint ha az eleve túlzsúfolt, huszonegy futamos versenynaptárhoz jövőre még egy viadal érkezik, minden istállónak át kell alakítania dolgozói állományát.

Záporoznak ezen a héten az idei Formula-1-es autók bemutatói. Tegnapelőtt találkozhattunk először az új Toro Rossóval, az STR14-essel, amely második évben használ már Honda-erőforrásokat, ám pilótapárosa teljesen kicserélődött. A Gasly-Hartley duó helyett idén Danyiil Kvjat és Alexander Albon vezeti a két metálkék gépet.

A Toro Rosso csapatmenedzsere, Graham Watson szerint a jövő évre tervezett huszonkét versenyhétvége arra kényszeríti majd az istállókat, hogy jócskán kibővített stábbal rendelkezzenek és időnként forgassák a résztvevőket. Márpedig Vietnám érkezése majdnem biztos 2020-tól.

A pilóták számára is megterhelő 22 verseny, a szerelőknek még jobban


„Hogy őszinte legyek, már most válaszúthoz érkeztünk, mi már némi rotálásba kezdtünk, hogy a dolgozók elviseljék a rengeteg munkát. Ugyanakkor, ha a versenyeken részt vevő szerelőkről beszélünk, nem ennyire egyszerű a történet” – nyilatkozta Graham Watson.

„Jövőre, 2020-ban a tervek szerint újabb versennyel bővül a naptár, érkezik Vietnám. Ez már huszonkettőre növeli a futamok számát, ekkorra pedig azt gondolom, hogy nagyon komolyan meg kell fontolnunk, hogyan is oldjuk meg a személyi állomány működését a pályákon.”

„A hondás házasság folytatódik, ez lesz a második évünk velük. A dolgok valószínűleg letisztultabbak és stabilabbak lesznek, mint egy éve. Néhány változtatást azért eszközöltünk a csapaton belül, az újjáépítés folyamatosan zajlik, még a tesztek alatt is ezt láthatjuk majd. Munkám része, hogy fent tartsam a motivációt, de egy ilyen zsúfolt versenynaptárnál ez nem is olyan könnyű” – tekintett előre Watson, aki ötödik teljes évadát kezdi meg a Toro Rossónál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: