DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Leclerc-nek Vettel időmérőit kell megugrania

2018-ban Charles Leclerc a Saubernél kiváló teljesítményt nyújtott, ezért sikerülhetett megszereznie a Ferrari ülését. Idén Vettel sokat hibázott, az időmérő edzéseken viszont kiemelkedőt alkotott.

Nem lehet egyszerű tudomásul venni, hogy ha valaki szintet akar lépni, akkor a remek teljesítményt is alaposan meg kell fejelni a következő évben. Márpedig a mindössze huszonegy esztendős monacói tehetség számára ez lesz a következő lépcsőfok. Olyan csapattársat kap ugyanis idén a Scuderiánál, aki tavaly az időmérők döntő többségéből stabilan kihozta a maximumot.

Az Alfa Romeo-Sauber a kezdeti, sereghajtó pozíciókat folyamatosan egyre jobbra cserélte (futamon és időmérőkön is), az idény második felében stabilan a legjobb tíz közé jutott. A számítások azt mutatják, hogy Charles Leclerc ugyan jól teljesített a kvalifikációkon, de mégis bizonyos területeken még jócskán javulnia kell.

Az Autosport.com kimutatásai szerint, ha az évadot négy negyedévre bontjuk, akkor Leclerc átlagos rajtpozíciói a következőképpen alakultak: 16,8., 11,4., 13,8. és végül 8,6. Ezzel a csapatok rangsorában átlagosan 7,4. helyen végzett a svájci alakulat, Leclerc pedig erősebb volt Marcus Ericsonnál (egyénileg 12,7. hely, illetve 14,5. a svéd esetében).

Jövőre jöhetnek a nagy csaták Leclerc és Vettel között?


Ha viszont a teoretikusan (legjobb szektorokat figyelembe vett) összerakott kört vesszük, akkor észlelhető még egy erős gyengeség a fiatal monacóinál. A végül leggyorsabbként regisztrált köréhez képest átlagosan 0,132 másodperccel gyorsabbat is futhatott volna Leclerc, amennyiben a legjobb szektorait képes lett volna a döntő pillanatban is hozni.

Bár Sebastian Vettelt sokan megszólták gyakori vezetői hibái miatt a tavalyi évben, a huszonegyből tizenegy esetben övé lett az elméleti számításhoz legközelebbi kör. A négyszeres világbajnok (átlagosan) csak 0,025 másodperccel maradt el a számítógép által lehetségesnek tartott legjobb körtől, ami egészen pazar teljesítmény.

„A Q1-től a Q3-ig szükség van arra, hogy a fontos körökben abszolút a határon autózzunk. Nehéz lesz fejlődést felmutatnunk ahhoz képest, amit előtte tettünk. Az év vége felé egyre inkább sikerült a Q3-ban is olyan kört futnom, amilyet akartam, de a szezon közepén többször is szenvedtem. Többször is előfordult, hogy a Q2-ben gyorsabb voltam, mint a Q3-ban” – jelölte ki saját fejlődési területét Charles Leclerc. Ha azonban valóban úgy hasonlít Fernando Alonsóra, ahogy a Ferrari akadémiájának volt vezére állítja, akkor Vettelnek nagyon össze kell szednie magát, hogy legyőzze.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: