DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Sainz a középmezőny élére várja a McLarent

A három topcsapathoz képest a többi istálló jelenleg óriási lemaradásban van. A negyedik helyért viszont rettentő szoros a küzdelem, Woking új igazolása pedig ide várná a gárdát.

Ugyan vannak biztató jelek a McLaren háza táján, a 2018-as év hatalmas csalódást hozott a patinás istállónak, ahogy igazából 2013 óta egyetlen évaddal sem lehettek elégedettek. Futamot utoljára több, mint hat éve nyertek, de dobogón is négy és fél éve láthattuk utoljára az egykor szebb napokat látott gárdát.

Idén különösen mélypontra kerültek, mivel az évad utolsó harmadában az ugyanúgy Renault-motorral szerelt Red Bull folyamatosan futamgyőzelmekért volt harcban, miközben a McLaren az utolsó helyeken csatázgatott a szintén óriásit zuhanó Williamsszel. Jövőre teljesen kicserélődik a pilótapáros (az Alonso-Vandoorne duót a Sainz-Norris páros váltja), a fiatal spanyol előtt pedig az Alfa Romeo-Sauber példája lebeg, hogyan lehet sereghajtóból a középmezőny elejére kerülni.

Képes lehet ugyanerre a McLaren is? „Amennyiben ők jelenleg a középmezőny legerősebb gárdája, úgy vélem nekünk mindenkire veszélyesnek kellene lennünk. A jövő évben feltétlenül mindenkinek tőlünk kellene félnie. Gondoljunk csak a Sauberre, de akár a Force Indiát is vehetjük példának, kicsivel magasabb költségvetéssel, mennyi mindent tudtak abból kihozni” – mutatott rá Carlos Sainz.

Sainz reméli, hogy a középmezőny élére állhat a McLaren már jövőre


„Nézzük meg a Renault-t, mire képesek. Ne feledjük a Haast, amennyiben megkapják a Ferrari alkatrészeit és az olasz motor továbbra is ilyen dominánsan fejlődik, ők szintén nagyon erősek lesznek. De ne felejtsük ki a McLarent, amely egy teljesen új projektet akar véghezvinni, rengeteget fektetnek ebbe, hogy ezután a nehéz évad után visszajussunk a negyedik helyre.”

„Ha végignézünk ezeken az istállókon, arra gondolhatunk, hogy bármelyikük a középmezőny élére állhat jövőre. Őszintén remélem, hogy csökken a távolság az élcsapatok és a többiek között, ezzel sokkal izgalmasabb versenyeket láthatnánk. Aztán, hogy végül ki jön ki ebből a legjobban, majd meglátjuk. Minden attól függ, hogy ki alkalmazkodik legjobban az új szabályokhoz.”

„Szükségünk van egy remek Renault-ra jövőre, valóban nagy előrelépés kellene a motor terén. Ha ez nem sikerülne, a Mercedes, a Ferrari, de akár még a Honda is tovább folytatná az elszakadást, a fejlődést és a növekvő hátrányt nagyon nehéz lenne már behozni. Nehéz megmondani, de valóban azt remélem, hogy nemsokára kedvezőbb helyzetben leszünk és szorosabb lesz a mezőny” – tekintett előre Sainz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: