DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Ericsson nem lehet ott a felemelkedésnél

A menesztett svéd végigharcolta az igazán nehéz időket a Sauber istállónál, most viszont csalódott, hogy nem tarthat a csapattal, amikor végre igazán esélye lenne jó eredmények elérésére.

Nem kis részben Marcus Ericssonnak köszönhette a svájci istálló, hogy egyáltalán anyagilag talpon maradt a rendkívül nehéz időszakban, amikor is a pénzügyi ellehetetlenülés határán táncolt a gárda az elmúlt években többször is. A svéd óriási szponzori háttere többször is kihúzta a Saubert a nagy bajból.

2017-ben aztán vezetőváltás történt, Frederic Vasseur vezérletével pedig Alfa Romeo-Sauberré alakultak, anyagilag stabil lábakon állva, a Ferrarival szorosabbra fűzve a viszonyt pedig látványosan elindultak felfelé. Az idei szezonban már többször is komolyat villantottak, de ami ennél fontosabb, hogy láthatóan fejlődési pályára állt a gárda, év végére már a középmezőny elején találták magukat.

Marcus Ericsson együtt fejlődött az Alfa Romeo-Sauberrel, de 2019-re nem kapott versenyzői ülést


Marcus Ericsson négy szezonon át állt a csapat alkalmazásában, végigharcolta a rögös utat, most pedig frusztrált, hogy nem maradhatott, amikor az istálló jó eséllyel még feljebb kerül Kimi Raikkönen vezetésével. „Csalódást keltő, hogy nem folytathatom. Végig kitartottam a rosszabb időszakban, most pedig idén végre jobb kilátások nyíltak” – sajnálkozott a svéd.

„Ezért igazán szomorú, hogy nem folytathatom a csapattal, mert most kifejezetten érezhető, hogy valóban kilábalunk a gondokból, az istálló folyamatosan halad felfelé az erősorrendben. Jó lett volna, ha jövőre is élvezhettem volna ennek előnyeit, de sajnos ez egy ilyen sport. Így is büszke vagyok azonban arra, amit eddig tettem és érzem, hogy nagyon is részese vagyok annak, hogy a gárda idáig jutott, ahol ma áll.

„2019-ben leginkább az IndyCarra fókuszálok, de boldog vagyok, hogy azért kapcsolatban maradtam az Alfa Romeo-Sauberrel is. Azért le kell ülnünk, hogy megtárgyalnunk, hogy pontosan mi is lesz a feladatom a csapatnál. Annyi biztos, hogy 110%-ban az IndyCarra összpontosítok, különben semmi értelme nem lenne odamennem” – tekintett előre Ericsson.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: