DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Ricciardo Verstappentől eltérő gumistratégián

Az ausztrál kockáztatott az Abu Dhabi Nagydíj időmérő edzésén és kifizetődött. Sikerült a legjobb tíz közé jutnia ultralágy keveréken, amit Max Verstappen nem mondhat el magáról.

A Red Bullnál teljesített utolsó időmérő edzésén igencsak kitett magáért Daniel Ricciardo. A Q2-ben alternatív gumistratégiát alkalmazva is sikerült eggyel keményebb keverékkel továbbjutnia (éppen a tizedik helyen csusszant tovább), ezzel elkerülnie, hogy a leggyorsabban kopó hiperlágyakon kelljen elrajtolnia. Ugyanezt a bravúrt csapattársának nem sikerült végrehajtania, így Max Verstappen abroncsai hamarabb elkopnak majd, viszont a rajt után jobban támadhat, mint a közelében startolók.

A kvalifikáció harmadik szakaszában is remekül vezetett a jövőre már a Renault-nál versenyző ausztrál, legyőzte az utóbbi időben elképesztő formában vezető csapattársát, Max Verstappent és még Kimi Raikkönenre is veszélyesnek bizonyult. Végül azonban meg kellett elégednie az ötödik pozícióval, de bízik abban, hogy az általa kedvelt pályán végre a vasárnap is jól sikerül.

Ricciardo számára jól jöhet, hogy ultralágyon rajtolhat


„Ez olyan pálya, amit mindig is kedveltem és ahol mindig is jó teljesítményt nyújtottam. Szerencsére sikerült bejutnom az ultralágy abroncsokkal a Q3-ba, ami a vasárnapi verseny miatt nagyon fontos” – nyilatkozta az időmérő edzés után Daniel Ricciardo.

„Még jobb lett volna, ha sikerül a harmadik szakaszban Kimit is megelőznöm, de sajnos nem sikerült a negyedik helyet elcsípnem. De ettől függetlenül úgy gondolom, hogy holnap számos lehetőségünk lesz” – utalt ezzel arra az ausztrál, hogy körülötte Verstappen, Raikkönen és Vettel is hiperlágyakkal vág neki a futamnak, tehát hamarabb kell majd kereket cserélniük.

Többen is azt gondolták, hogy a Q2 végén gondjai akadtak Ricciardónak, amikor a csapatrádión kiabáltak rá, hogy azonnal lassítson le és jöjjön be a bokszba. De valójában csak annyi történt, hogy Ricciardo is megkezdte gyorskörét a hiperlágyakon a biztonság kedvéért, amikor viszont 100%-osan biztossá vált, hogy már nem eshet ki, semmiképpen nem akarták mérnökei, hogy a lágyabb keverékkel javítson, akkor ugyanis elveszett volna a lehetséges stratégiai előny vasárnapra. A pénteki napon úgy tűnt, a Red Bull kevésbé koptatja az abroncsokat, mint a riválisok.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: