DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Grosjean szerint nem F1-minőségű az új kerékvető Abu Dhabiban

Romain Grosjean mindig az elsők között volt, ha valamivel kapcsolatban elégedetlenkedni kell, Abu Dhabiban a túl magas és még tönkre is menő rázókövekkel szemben emelte fel a szavát.

A Yas Marina Circuit 20-as kanyarjának kijáratához a verseny szervezői egy hosszú és markáns rázókövet telepítettek, azzal a céllal, hogy a versenyzők ne szélesítsék ki a pályát. Ezzel azonban, mint később az kiderült, több kárt csináltak, mint hasznot: előbb a versenyzők csak egy igen komoly porfelhőt vertek fel belőle, később aztán az elem elkezdett széttöredezni is, ahogy a szabadedzések haladtak előre.

Nem csak a rázókő minőségével volt baj, az vica versa több versenyzővel is kiszúrt: amikor Max Verstappen ráhajtott, kénytelen volt végigszánkázni rajta, ugyanis nem tudta lekormányozni róla autóját, Charles Leclerc pedig csak egy méretes ugratással tudott - ezen keresztül - visszatérni a pályára.

Bár Romain Grosjeannak (egyelőre legalábbis) nem akadt gondja az új rázókővel, véleménye azért van róla. „Maga a rázókő jó ötlet, hiszen a pálya határainak figyelmen kívül hagyása komoly probléma” - mondja a francia haasos. „Viszont amikor valaki rámegy, komoly port ver fel vele, ez viszont nem jó. Nem igazán tűnik F1-es minőségűnek... Ha túl szélesen fordulsz, lemész ennek köszönhetően a pályáról és időt vesztesz, ezért van ott, csak nem jól csinálták meg szerintem.”

00118023_065



Bár Verstappennek, ahogy arról fentebb már szó esett, adódtak az új pályaelemmel problémái, neki érdekes módon nincsenek problémái a magasított rázókővel, sőt, szerinte ez még mindig jobb megoldás, mint amikkel az előző években próbálkoztak. „Értem, miért van ott, és őszintén szólva jobb is így, különben egy idő után elkezdene mindenki a határokon táncolni. Egyszer rá is mentem, de ilyen ez, előfordul az ilyen. A kerekek nem értek le a földre, onnantól pedig nem tudtam vele mit tenni. Nem hiszem, hogy ez a versenyen nagy problémát jelentene majd, hiszen senki nem akar ennyire szélesen fordulni.”

A holland szerint figyelni kellett tavaly is. „Tavaly sem lehetett csak úgy rámenni, most egy kicsit magasabb lett az egész.”

Carlos Sainz szerint sem akkora ügy ez, a spanyol úgy véli, hogy a szokásosnál több hiba annak volt betudható, hogy a versenyzők keresik a határokat így, hogy jóval óvatosabban kell megcsinálniuk azt a kanyart.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: