DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Alonso szerint zéró tolerancia kell

Fernando Alonso szerint a Formula-1 vezetői jól teszik, ha a pályaelhagyásokat azonnal büntetik. Annak ellenére gondolja így, hogy a legutóbbi hétvégén ő maga is elkövette ezt a vétséget

Időnként komoly viták táptalaja, ha valamelyik versenyző elhagyja a pályát és emiatt büntetésben részesül, egy másik pilóta pedig nagyon hasonló esetben megússza. Erre jó példa volt a tavalyi USA Nagydíj, amikor az utolsó körös manővere miatt Max Verstappent a leintés után öt másodperccel visszasorolták, így lemaradt a dobogóról. 

Mindeközben mások például az egyes kanyarban szándékosan kiszélesítve az ívet (jóval a pálya határain kívül) fordultak és ezzel előnyt szereztek, mégsem szankcionálták őket. Mexikóban Fernando Alonso idejét törölték a Q1-ben (később még jobb kört ment), amikor a tizenegyes kanyarban hagyta el a pályát. Annak ellenére voltak szigorúak vele a versenybírók, hogy ezt csak azért tette, hogy elkerüljön egy ütközést és még csak előnyt sem szerzett vele.

Fujiban a WEC-ben is ez a szabály sújtotta a spanyolt, akkor a 8-as Toyota egészen kevéssel hagyta el a pályát, így is elvesztették emiatt a pole-pozíciót. Alonso mégis úgy gondolja, a legjobb módszer az, ha semmilyen kivételt nem tesznek ez ügyben, a szabály az szabály, a büntetés minden esetben megérdemelt, bármi is a kiváltó oka.

Alonso támogatja, hogy semmilyen esetben ne kivételezzenek a fehér vonal átlépésekor


„Az a legjobb, ha zéró toleranciát alkalmaznak. Fujiban mi egyetlen centiméterrel léptük át a fehér vonalat, rögtön el is vették a köridőnket, emiatt nem is a miénk lett a pole-pozíció. Pedig nem nyertünk vele időt, olyan korrekció volt, mint ami a mexikói esetemnél is” – nyilatkozta Fernando Alonso.

„Egy pillanatra megbillen az autó, korrigálunk, a pályán kívül találjuk magunkat és azonnal törlik azt az időeredményünket. A szabályok egyértelműen kimondják, ha átlépjük a piros-fehér vonalat, elveszik a köridőt. Nem mérlegelnek, hogy vezetői hiba, korrigálás, vagy előnyszerzés miatt történik, ott a vonal, ha átlépjük, repül az adott kör.”

„Más szériákban is remekül működik ez a módszer, így én is elégedett vagyok ezzel a hozzáállással. A Mexikói Nagydíj? Elképesztően pechesek voltunk, előttünk a Force Indiáról leszakadt néhány roncsdarab, egy része pont előttem esett a pályára és ahogy eltaláltam, beleakadt az autómba. Egy a millióhoz az esélye, hogy ilyen miatt kiessen az ember, de mégis megtörtént” – emlékezett vissza Fernando Alonso.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: