A közép-európai idő szerint reggel hétkor induló második suzukai szabadedzésen Sebastian Vettel már öt perc után a köridőlista élére került, alig tíz perc múlva azonban megérkezett lágy abroncsokon – a hétvége középső keverékén – Lewis Hamilton, aki 1:28,911-ig faragta a legjobb kört ezen a keveréken. A brit vezetett Vettel, Bottas, Raikkönen és a két Red Bull előtt, amíg nem sokkal fél óra után megindultak a kvalifikációs próbálkozások a Japán Nagydíj legpuhább keverékével, a szuperlággyal.
A szuperlágy keverékkel Vettel a leggyorsabb volt az első két szektorban, de a harmadikban időt veszített és nem tudta felülmúlni Hamilton keményebb abroncson teljesített körét. Bottas szintén a legjobb volt az első szektorban – ekkor szerepelt először szuperlágy a Mercedesen Suzukában –, de hibázott köre további részében. Az edzés féltávjánál aztán Hamilton is megérkezett a legpuhább abronccsal, és ízelítőt adott a Mercedes tartalékaiból: 0,7 másodperccel javította meg saját legjobb körét és 0,8-at adott Vettelnek azonos keveréken, 1:28,217-et teljesített.
Bottas ebből a szettből még ki tudott préselni egy gyorskört, így felzárkózott a második helyre, 0,461 másodperccel csapattársa mögé, mielőtt a mezőny elkezdte a hosszú etapos versenyszimulációkat, melynek körei másodpercekkel elmaradtak a legjobbaktól. Az eredménylistán Hamilton, Bottas és Vettel triója mögött Max Verstappen végzett a negyedik helyen, már egy másodperc feletti hátránnyal. Őt Kimi Raikkönen és Daniel Ricciardo követte a legjobb hat között, melyet szokás szerint kisajátított a három élcsapat. A hosszú etapok végén szemcsésedés jelent meg a Ferrarik abroncsain, ami aggasztó előjel a csapat számára.
Az első szabadedzéshez hasonlóan az 1,8 másodperccel elmaradó Esteban Ocon és Romain Grosjean végzett a hetedik-nyolcadik pozícióban. A Force India és Haas mellett a Sauberrel is érdemes számolni hétvégén, Marcus Ericsson futotta a kilencedik legjobb köridőt. A fejlesztett Honda-motorban bízó Toro Rosso tizedik helyezése Brendon Hartley révén is ígéretes eredmény.
A másik Toro Rossóval Pierre Gasly kaotikus napot tudhat maga mögött: az első edzésen Hamiltont veszélyeztette, amiért megrovást kapott. Ezután a második tréning előtt szenzorhibát észlelt autóján a csapat, egészen az utolsó negyedóráig nem hagyta el a bokszot. A tréning legvégén néhány szuperlágyas körével még feliratkozott a tabella 13. pozíciójába.
Újra nem tűnt ki az utóbbi időszakban küszködő Renault, Nico Hülkenberg és Carlos Sainz a 12-14. helyen zárt, a McLaren pedig Fernando Alonso 17. és Stoffel Vandoorne 20. helyével különösen gyatrán teljesített.
A második szabadedzés eseményei részleteiben élő cikkünkben.
A suzukai 2. szabadedzés eredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök | |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:28.217 | - | 31 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:28.678 | 0.461 | 30 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:29.050 | 0.833 | 36 |
4 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1:29.257 | 1.04 | 32 |
5 | Kimi Raikkönen | Ferrari | 1:29.498 | 1.281 | 33 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1:29.513 | 1.296 | 27 |
7 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1:30.035 | 1.818 | 32 |
8 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1:30.440 | 2.223 | 32 |
9 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1:30.478 | 2.261 | 33 |
10 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 1:30.502 | 2.285 | 27 |
11 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1:30.510 | 2.293 | 28 |
12 | Nico Hulkenberg | Renault | 1:30.644 | 2.427 | 36 |
13 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1:30.795 | 2.578 | 10 |
14 | Carlos Sainz | Renault | 1:30.904 | 2.687 | 31 |
15 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 1:30.906 | 2.689 | 26 |
16 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1:30.956 | 2.739 | 25 |
17 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 1:30.988 | 2.771 | 34 |
18 | Szergej Szirotkin | Williams/Mercedes | 1:31.087 | 2.87 | 39 |
19 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1:31.215 | 2.998 | 32 |
20 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 1:31.981 | 3.764 | 32 |