DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Renault-motor visszaeshet az utolsó helyre

A Renault-Honda páros továbbra sem képes felvenni a versenyt a Ferrarival és a Mercedesszel. Ugyanakkor, ha a japánok hozzák az ígért javulást, egyértelműen átlépik a francia erőforrást.

Az elmúlt években megszokhattuk, hogy a patinás japán vállalat minden ősszel megígérte, hogy a következő szezonban versenyképes motorral rukkolnak elő, ezek a gyakorlatban mindig csak ígéretek maradtak. 2018-ban azonban változni látszik a kép, a Honda valóban feljött a Renault-ra (egyes vélemények szerint meg is előzte), a szakértők számításai szerint a franciák B-variánsú erőforrásának teljesítményét már meg is haladta a japán egység, amely újabb nagy dobásra készül.

A Honda legújabb fejlesztése az adatok szerint 750 lóerőt tud


A hírek szerint talán már Szocsiban bevethetik a legújabb, frissített motort, amivel jelentősen átléphetik a Renault-t, amely igencsak hadilábon áll a megbízhatósággal. Monza óta használja a Red Bull a C-specifikációt, amelyről előre megmondta a gyártó, hogy a megbízhatósággal gondok lehetnek, ám jóval erősebb. Ez valóban így van, a GPS adatokra támaszkodó számítások szerint 710 helyett 730 lóerős.

Max Verstappen többek között az extra lóerőknek köszönhetően szerezte remek, első soros rajthelyét, valamint szintén kiváló második helyezését Szingapúrban, bár szombaton és vasárnap is többször úgy gondolta, műszaki hiba miatt ki kell állnia. Alacsonyabb sebességnél ugyanis a motor szoftverhibája miatt a sebességváltó rendre üresbe kapcsolt, vagy magától átugrott egy másik fokozatra.

Cyril Abiteboul, a Renault F1-es főnöke szerint a fáradozások jutalma Verstappen második helye, amit a C-specifikációjú erőforrásnak köszönhet. „Tudjuk, hogy nem zajlott minden tökéletesen, de a motor húsz lóerővel többet hoz a konyhára és ez megfelel az elvárásainknak” – nyilatkozta a francia szakember a Speedweek szaklapnak.

A számítások szerint a Honda hamarosan megelőzi a Renault-t

„A hiba kijavítása nem a pilótákon, hanem rajtunk múlik. Ugyanakkor a C-verzió megbízhatósági rizikója ismert volt a csapat előtt, ezt mindkét fél tudta és elfogadta. Igyekszünk folyamatosan javulni, leginkább a motor programozásában, a Red Bull-lal együttműködve jobb munkát kell végeznünk ebben” – tette hozzá Abiteboul.

A kiszivárgott hírek szerint a Honda legújabb, fejlesztett erőforrása 750 lóerős teljesítménnyel jelentkezik majd (lehet, hogy már az Orosz Nagydíjon láthatjuk), ha pedig ez valóban így lesz, akkor a Renault az erősorrendben visszaesik az utolsó helyre a gyártók között, amit egy évvel ezelőtt kevesen hittek volna. A franciák idén már nem terveznek új variánst bevetni. Lehet, hogy hamarosan elhallgatnak a hangok, amelyek azért kritizálták a Red Bullt, mert vállalták a kockázatot és jövőre már a Honda-erőforrás mellett döntöttek?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: