Mivel már javában benne voltunk a nyárban, amikor a Stroll-konzorcium megvette az istállót, az, hogy a Force Indiát már a Belga Nagydíjig a maguk képére formálják, még kevésbé valószínű. Ilyenkor még zajlanak a bürokráciai ügyintézések, például az új nevezés tető alá hozása, ez pedig laikusként is belátható, hogy viszonylag időigényes folyamat.
A Motorsport.com szakportál információi szerint nem zajlik minden éppen zökkenőmentesen a hatalomátvétel körül, de amennyiben az az FIA-nak is tetszik és minden papírt rendben találnak, az istálló már Spában az új identitását használhatja. Persze amennyiben ezt még nem sikerül megvalósítani, lehetőségük van a régi név, tehát a Force India használatára.
Strollék számára a fennakadást az okozza, hogy bonyolult, kifejezetten macerás adósságokat is átvettek Vijay Mallyától, így pedig a tulajdonosváltáshoz eleve 13 indiai bank beleegyezése volt szükséges, valamint az egyik szponzor, a Diageo egy őket illető kölcsöntörlesztés teljesítése szintén elsőbbséget élvezett a folyamat során. Voltak a Force India megvásárlásával kapcsolatban állítólagos jogi problémák is, ezt a Strollékkal rivális vevőjelölt, az Uralkali vetette fel, ez az aláaknázás(i kísérlet) viszont végül elhalt.
A Williamsnél versenyző Lance Stroll édesapja, illetve üzlettátrsai azóta már megvették a Force India teljes felszerelését, illetve a komplett silverstone-i gyárat, Vijay Mallyáék kezében már egyedül „csak” a szezon elején beadott nevezés van, ami, bármennyire furcsán is hat, kifejezetten értékes tétel egy ilyen tulajdonosváltás esetén. Alapvetően sokkal egyszerűbb helyzetet szokott eredményezni minden egyes új tulajdonosnak, ha a régi istálló nevezését tudják maguknak átörökíteni, ez ugyanis sokkal kisebb tételt jelent a kiadásokban, most viszont a kereskedelmi jogok továbbadását a Force Indiától Strolléknak több rivális, a Renault, a McLaren és a Williams is megvétózta, így a szokásokkal ellentétben most az a faramuci helyzet készül előállni, hogy sokkal egyszerűbb és gazdaságosabb lesz teljesen új istállóként, nem a Force India jogutódjaként beadni a nevezést.
A legrosszabb forgatókönyv az lehet, hogy a Force India, illetve az utódgárda kihagyja 2018 hátralévő versenyeit, ezt azonban a Liberty mindenképp szeretné elkerülni. „Nagyon fontos lenne ez a sportnak. Az adminisztrációs helyzetből nagyon sokszor nem szoktak új tulajdonost találni a csapatok, itt most szerencsére nem erről kell beszélnünk. Tetszett az a vízió, amit felvázoltak a csapattal kapcsolatban, remélhetőleg a jövőben is olyan szinten tudnak majd teljesíteni, mint tették azt az elmúlt években.”
Szezon közbeni tulajdonosváltásra és új nevezésre hivatalosan egy úgynevezett utólagos nevezési díj megfizetésével van lehetőség, valószínűleg ez lesz a legegyszerűbb (értsd: a legkevésbé bonyolult) megoldás Strolléknak. Új nevezőként, és nem a Force India jogutódjaként. Mindenesetre ha a Force India (és az őt segítő Liberty) ügyvédeivel nem talál megoldást a faramuci helyzetre, két szék közül a padlóra esik, és akár a komplett belga futamot kihagyhatja...