Augusztusban két nagy kaliberű hír rázta meg a pilótapiacot: Daniel Ricciardo a Red Bullt elhagyva szerződést írt alá a Renault-val, míg a McLaren pilótája, Fernando Alonso bejelentette távozását az F1-ből. Az ESPN után a motorsport.com is arról számolt be, hogy Alonso helyét Wokingban Carlos Sainz veszi át, akit Ricciardo szorított ki a Renault-ból.
Sainz helyzete sajátos, mivel az ifjú spanyolt idei szerződése a Red Bullhoz köti, ráadásul a csapat egy opcióval is rendelkezik, mellyel szeptemberig élhet. Sainz tábora azon az állásponton volt, hogy a pilóta csak akkor tér vissza az energiaitalosok kötelékébe, ha az első csapatnál üresedés támad, Helmut Markóék korábbi csapatához, a Toro Rossóhoz már nem hívhatják vissza.
A sajtó szerint Sainz mégsem csatlakozik a Red Bullhoz, hanem a McLarenhez igazol, amely hetek óta vadászott rá. Ricciardo ülését ezért a Red Bull-család egy másik fiatal tagja, Pierre Gasly kapja, aki a Toro Rossónál már megismerhette a Honda-motorokat, az istálló pedig egy évtizede tartó gyakorlatának megfelelően házon belülről választ.
A csapat eredményeinek fényében kevésbé tűnik indokoltnak, de a legnagyobb tolongás még Alonso visszavonulása után is a McLarennél van: a másik ülésre Stoffel Vandoorne és a juniorpilóta Lando Norris pályázik. Norris korábban úgy nyilatkozott, egy lehetséges forgatókönyv, hogy csak 2020-ban kezd versenyezni a csapatnál, amelyet megelőzően vagy pénteki szabadedzéseken vezet jövőre, vagy kölcsönben szerepel egy másik csapatnál – a Toro Rosso korábban érdeklődött iránta, de a faenzai istálló nem hajlik a kölcsönvételre. Norris ezen nyilatkozata azonban még Alonso bejelentése előtt született.
Ha a 18 éves Norris mégis a McLarennél köt ki már 2019-ben, Vandoorne elveszíti az ülését, az F1-ben azonban még maradnak opciói. Egyik a Sauber, ahol több kapcsolata is van: a csapatfőnök Fred Vasseur korábbi istállóját, az ART-t vezette, amellyel megnyerte a GP2-t, míg menedzsere, Alessandro Alunni Bravi a tulajdonosi körhöz tartozik.
A Sauberre Ferrari-kötődése miatt azonban sokan esélyesek: a Motorsport Charles Leclerc, Antonio Giovinazzi és Kimi Raikkönen nevét említi, és ne feledkezzünk meg Marcus Ericssonról se, akinek támogatói egyúttal a csapat tulajdonosai is. A lap Vandoorne kapcsán még a Toro Rossót is felhozza, amely versenyzők szűkében marad Gasly távozása után, mivel a Red Bull-pilótanevelde legelöl járó tagjának, Dan Ticktumnak nincs elég szuperlicenszpontja a következő évi bekerüléshez.
A motorsport.com megkereste a McLarent, amely úgy válaszolt, pilótakérdéseket sosem hajlandó kommentálni.