A Formula-1 hibrid korszaka ötödik évében jár, ebből az első négyben a Mercedes dominált, mostanra viszont a Ferrari is felért melléjük és győzelmekért, sőt, a vb-címért harcol. A Renault úgy tűnik, ennek az érának az egyik vesztese, viszont ebben ők maguk is ludasak.
„Fogalmazzunk úgy, hogy valóban alábecsültük a jelenlegi motorformulában rejlő fejlesztési potenciált” - ismerte el Cyril Abiteboul a Renault részéről. „Négy év már lement ebben a korszakban, azt vártuk, hogy ellaposodik a fejlesztési verseny.”
Aztán jöttek a riválisok, és nem lett igazuk Enstone-ban és Viryben. „A Mercedesnél láttuk ezt, a Ferrari viszont lenyűgöző, mit csinált. Nem tudjuk, hogyan, de látjuk, hogy lehetséges, hogy valaki ennyit fejlődjön. Nem számítottunk erre ebben az időszakban.”
Most rajtuk a sor, a példa adott. „El kell fogadnunk, hogy többet kell kockáztatnunk, nagyobb lépésekkel haladva. Persze figyelnünk kell, mert nem adhatunk ki a kezünk közül olyan produktumot, amelynél nem fektettünk hangsúlyt a megbízhatóságra.”
Bár motortéren van még hová fejlődniük, a franciák nagyon fogadkoznak, és továbbra is fejlődni szeretnének, ennek érdekében pedig 2019-re már le is igazolták Daniel Ricciardót az eddig motorokkal kiszolgált, jövőre viszont Honda-erőforrásokra váltó Red Bulltól.
Ha már fejlődés: Abiteboul annak örül, hogy a középmezőny elejére ugrottak, de arra számítottak, kisebb lesz a hátrányuk a nagy hármashoz képest. „Fejlődik a motor, fejlődik a kasztni is, de sajnos nem csökkennek a különbségek. Megvannak a lehetőségeink és a kapacitásunk arra, hogy tovább javuljunk, és javulunk is mindenben, de pont ugyanolyan tempóban, mint a nagyok. Ez mondjuk nem olyan rossz. ”