Szombat délben vette kezdetét a 2018-as Magyar Nagydíj harmadik, utolsó szabadedzése, ahol még esélyük volt a pilótáknak csiszolni valamennyit a beállításokon és még jobban felkészülni a délután 15 órakor rajtoló időmérőre. A pénteki napon Ferrari-Red Bull-csatát láthattak a nézők és az volt a nagy kérdés, hogy talál-e valamit a Mercedes, vagy ezen a hétvégén csak harmadik erő lesz a világbajnok istálló - Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is az egyensúlyra és a gumikopásra panaszkodott előző este, ezen kellett javítania a csapatnak.
A gyakorlás első mért körét Kimi Raikkönen produkált 1:17,1-gyel, majd megérkeztek a Mercedesek, hogy aztán Sebastian Vettel egy 1:16,3-mal lehűtse a kedélyeket és tekintélyt parancsoló előnybe kerüljön. Hamilton és Bottas is elsősorban a középső szektorban próbált javítani és az egykörös gumikezelést igyekezett javítani, különösen Bottas jeleskedett ebben.
A gyakorlás közepén Vettel okozott némi riadalmat csapatának, mert leszakadt egy kis elem a Ferrariról és berepült az a cockpitbe, de komolyabb probléma azért nem adódott, a német visszajött a bokszba és a csapat megoldotta a helyzetet. Összességében mindenki az időmérőre próbált ki dolgokat, Verstappen azt nézte meg, hogy lágy gumin mit tud kihozni a Red Bullból, tovább lehet-e majd azzal jutni, Raikkönen is különböző felfogásban próbálkozott az ultralágy abroncsokon, majd a két Mercedes került főszerepbe: Hamilton megcsúszott és meg is forgott a sikánban, ezzel egyidőben pedig Bottas 1:16,2-vel átvette a vezetést és megdöntötte a körrekordot.
A válasz nem késett sokáig, Vettel rögtön visszavágott és öt századdal (1:16,170) visszaállt az élre, de a Mercedes változtatása egyértelműen látszott, már csak azért is, mert hamarosan Bottas ugyanúgy forgott meg, mint Hamilton, némileg szokatlan hibát vétett a két pilóta, teljesen egyformán. Érdekesség, hogy a Red Bullok az erős pénteki nap után ezúttal más úton jártak, mint a riválisaik, beérték az ötödik-hatodik hellyel és nem futottak komoly, időmérős kört ultralágy gumikon - Verstappen a végén még ezt is megpróbálta, de nem tudott igazán javítani.
A középmezőnyben a Haas tűnt a legmeggyőzőbbnek az időmérő előtt, de a Toro Rosso is kiválóan működött, miközben a csődeljárás alá kerülő Force India nem fért be a legjobb tízbe - izgalmasnak ígérkezik a kvalifikáció, tartsatok velünk 15:00-tól is!
A harmadik szabadedzés végeredménye:
A szabadedzés eseményeit élő szöveges tudósításunkban követtük végig!