Néhány nappal ezelőtt, a múlt vasárnapi, eső által is megbolygatott hockenheimi futamon Hamilton emlékezetes versenyzéssel tört előre a 14. rajthelyről a dobogó legmagasabb fokára, útja azonban egyáltalán nem volt vitás esetektől mentes. A rajongók egyik része azt veti a szemére, hogy a bokszutcai mizériáért – amikor a csapat tétovázása miatt végül keresztülhajtott a bokszbejáratot jelző fehér vonalon – időbüntetést kellett volna kapnia az enyhe megrovás helyett. Egyesek emellett a Mercedes óvatosságát is felemlegetik, a csapat ugyanis a biztonsági autót követő újraindításkor kevesebb mint egy kör alatt megtiltotta Bottasnak, hogy támadja csapattársát a győzelemért.
„Utólag mindig okos az ember” – mondta a csütörtöki hungaroringi sajtótájékoztatón Hamilton először arra a kérdésre válaszolva, hogy ha újrajátszhatná a tervezett bokszkiállás előtti pillanatokat, most melyik irányba fordítaná a kormányt. „Ha visszamehetnék az időben, kitartottam volna amellett, amit én magam éreztem, és simán kint maradtam volna a pályán. Így nem is állt volna elő az a bizonyos helyzet. Ezen a területen persze még javulnunk kell; minden alkalommal egyedi szituációkban hozunk döntést, és ezúttal nagyon gyorsan kellett elhatároznunk, hogy mit tegyünk. De ha lett volna időnk átbeszélni, akkor is arra a döntésre jutottunk volna, hogy kint maradok, mivel azt éreztem helyesnek.”
A Mercedes megítélése nem sokkal ezt követően a csapatutasítással még kissé tovább csorbult, a gárda ugyanis korábban többször is alkalmazott elvével szembemenve ezúttal nem engedte élen álló pilótáinak, hogy a lehetőségre váró Kimi Raikkönen orra előtt csatába bonyolódjanak egymással. Hamilton azonban nem tulajdonít ennek túl nagy jelentőséget, elmondása szerint a kezdeti látszat ellenére Bottas később sem tudta volna őt megelőzni egy éles harcban.
„Utólag mondtam is Totónak [Wolff], hogy megértem az ő nézőpontját. Váratlanul az első és a második helyen találtuk magunkat a Német Nagydíjon. Láttunk már példát arra, hogy más csapattársak hasonló helyzetben kalamajkát okoznak, és egy buta hiba miatt pontokat dobnak el maguktól. És noha teljes mértékben megbízik bennük, mégis látom azt a szenvedélyt Totóban, hogy semmilyen módon nem akarja kockára tenni azt az eredményt, amiért olyan sokat dolgoztunk.”
„Egy pontig azonban remek csatánk volt Valtterivel. Tiszteltük egymást, és meghagytuk egymásnak azt a helyet, ami nem lenne ott, ha egy Ferrari ellen próbálkoztunk volna. A nézők viszont tévesen valószínűleg azt gondolják, hogy Valtteri a 8-as kanyartól kezdve visszavett. Valójában viszont az történt, hogy ott sikerült végre elszakadnom tőle, neki pedig ezt követően már nem maradt támadási lehetősége, hiszen a pálya legtrükkösebb részéhez érkeztünk, ahol a legnehezebb követni egymást. Az utasítás, vagyis a kommunikáció viszont csak a 12-13-as kanyarban érkezett meg hozzá, akkorra pedig már bőven előtte voltam. Szóval nem akkor szóltak rá, amikor még csatában voltunk. Egyébként nekem is remek volt a tempóm azon a napon, és azon a pályán nem is könnyű egy előzést kivitelezni. Erre jó példa Sebastian [Vettel], aki nem tudta megelőzni Kimit a verseny első felében. Szóval akkor is ez az eredmény rajzolódott volna ki, ha a végéig hagynak minket csatázni.”