Taktikai megfontolásból Daniel Ricciardo autójába friss Renault-hajtáslánc került a Német Nagydíjon: a Red Bull azért vállalta be Hockenheimben, az autónak papíron nem kedvező pályán a cserét és a vele járó büntetést – a pilótának a 19. rajthelyről kellett indulnia –, hogy az RB14 karakterisztikájához sokkal inkább illő Magyar Nagydíjon biztosan ne kelljen erre kényszerülnie. Ricciardo versenye azonban 25 kör után véget ért, mikor a motorerő megszűnt. Egy ilyen jellegű meghibásodás esetén nem szükségszerű, de nagy az esélye, hogy valamely erőforráselemet cserélni kell.
A Red Bull egyik szóvivője a BBC Sportnak megerősítette, hogy az egyik motorkomponens – melyet nem konkretizált – valóban meghibásodott és cserére szorul. Ez azonban nem jelent rajtbüntetést Ricciardo számára Magyarországon, ugyanis egy korábban már használt alkatrész kerül be a helyére.
A szakértők és maga a csapat szerint idén három pályán a legnagyobbak az esélyek egy Red Bull-győzelemre, olyan helyszíneken, melyeken érvényesül az autó nagy leszorítóereje, a motorteljesítmény azonban háttérbe szorul. Az első ilyen pálya Monaco volt, ahol Ricciardo győzött. A következő a hétvégi Magyar Nagydíj, a harmadik pedig Szingapúr. A körülményeknek köszönhetően a Red Bull 2018-ban olyan versenyeken is szerzett győzelmeket, amelyeken nem számított esélyesnek: Kínában Ricciardo, Ausztriában Max Verstappen nyert.