A Red Bull számos tehetséges pilótát kinevelő utánpótlás-gépezetének legígéretesebb tagja jelenleg a 19 éves Dan Ticktum. A balhés előéletű brit pilótát korábban biztonsági autó mögötti ámokfutásért egy évre eltiltották a versenyzéstől, ezért is okozott meghökkenést, amikor Helmut Marko szárnyai alá vette. Tavaly év végén azonban megnyerte a Formula-3-as Makaói Nagydíjat, azóta pedig karrierje feljövőben van, idén az Európa-bajnokság címéért harcol.
Ticktum nevét már Brendon Hartley 2019-es utódjaként is bedobták. Egyelőre azonban még nem vezetett Formula-1-es autót sem, Marko ezért azon dolgozik, hogy mielőbb tesztelhessen a királykategóriában. Az Auto Motor und Sport szerint a terv az volt, hogy a Hungaroringen, a Magyar Nagydíjat követő teszten üljön a Red Bullba vagy Toro Rossóba, az FIA azonban nemet mondott.
A gond ugyanaz, mint a 2019-es üléssel: Ticktumnak nincs szuperlicenszpontja, egyáltalán. A figyelembe vett előző három szezon egy részét eltiltásban töltötte, ezt követően pedig sem a Formula Renault Eurocupban, sem a GP3-ban nem végzett olyan pozícióban, amely szuperlicenszpontot érne. Egy F1-es üléshez 40 pont szükséges, ha pedig Ticktum megnyeri az F3-at, csupán 30 lesz neki: ugyanígy annak is van limitje, hogy valaki teszten vehessen részt, 14 pont. A Formula-3-as szezon végéig Ticktum nem rendelkezik ennyivel.
„Nagyszerű versenyeket fut a Formula-3-ban, de még nem kapta meg a pontokat a licenszhez. De akkor mégis hogyan hozzuk a fiatal versenyzőinket a Formula-1-be?” – bosszankodott az AMuS-nak Marko. Amennyiben a Red Bullnak nem sikerül elintéznie, hogy Ticktum különleges engedélyt kapjon a hungaroringi tesztre, a szezon végén, Abu Dhabiban ül először F1-es autóba.