DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Hülkenberg: Nem nagy cucc a parti módunk

Az Osztrák Nagydíj előtt jelentette be Cyril Abiteboul, hogy most már a Renault-nak is van kvalifikációs üzemmódja, de mikor megnyomták a gombot a pilóták, nem történt semmi.

A legújabb specifikációjú Renault-erőforrásba állítólag bekerült az úgynevezett „parti mód”, amivel plusz 20 lóerőt tudnak kisajtolni a motorból, azonban sem Carlos Sainz, sem pedig Nico Hülkenberg nem volt elragadtatva tőle, miután az időmérő edzést csak a kilencedik, illetve tizedik helyen zárták.

Hülkenberg ki is fejtette véleményét a szituációról: „Egy szemernyi változást sem éreztem. Valami jelentősebbnek kellene történnie, ami észrevehető. Nem tudom, mit gondoltok, vagy mit mondtak nektek, mink van, de nem nagy cucc, ennyit elárulhatok.”

A pilóták nincsenek hasraesve az új motorüzemmódtól


A Red Bull is sebességhátrányban volt egész hétvégén a riválisokhoz képest, s mikor eljött a Q3, náluk sem jelentkezett semmi különösebb javulás a tempót illetően. A Q1-ben Verstappen még csak néhány tizedre volt az első helyezettől, viszont mikor igazán számított volna, már több, mint hét tizedmásodperces hátrányban volt a Mercedesektől. Fél másodpercet, vagy még akár annál is többet jelent a Mercedes számára ez a motorfokozat.

A Renault harmadik csapata, a McLaren sem tudta eredményesen zárni a szombati kvalifikációt. Stoffel Vandoorne már az időmérő edzés első szakaszában búcsúzni kényszerült, Fernando Alonso pedig ugyan még túlélte a Q1-et, de csak a 14. helyen zárt.

Ugyanakkor a Renault-nál valóban egyre konstansabb fejlődés vette kezdetét, így joggal reménykedhetnek egy kettős pontszerzésben a vasárnapi versenyen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: