DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 11. péntek
F1

Egymást óvta Raikkönen és Verstappen

Látványos pengeváltást ejtett meg az Osztrák Nagydíj győztese a verseny második helyezettjével a rajtot követően. A csata akár a kavicságyban is végződhetett volna, ám a két pilóta vigyázott egymásra.

Látványos és a verseny eredményét tekintve kritikus fontosságú küzdelmet vívott a mai Osztrák Nagydíj legelején a második helyen végző Kimi Raikkönen és a futamgyőztes Max Verstappen. A rajtot követően az előrébb lévő ferraris a hatos kanyarban fordulva egy pillanatra megingott, amit az őt követő Red Bull-os pilóta a tempós hetes kanyarban tudott kihasználni, és centikre elfordulni mellette. A pillanatok alatt lezajló pengeváltás során Verstappen autójának jobb első kereke hozzáért Raikkönen bal hátsójához, ami könnyedén vezethetett volna mindkettejük számára minimum egy bokszlátogatással. Tapasztalatuknak és óvatosságuknak köszönhetően azonban a páros probléma nélkül tudta folytatni a futamot, így az összecsapást utólag mindketten neheztelés nélkül tudták felidézni.

ver-rai-ausztria-kontakt

A kontakt pillanatai


 „Természetesen eseményteli volt az első kör” - vázolta saját szemszögét Raikkönen. „A hatos kanyarban elveszítettem az autó hátulján a tapadást, és kissé lecsúsztam az ívről, így Max a hetesre nagyon közel ért hozzám. Az előttem lévő autó [Valtteri Bottas] zavart meg, így adódott Verstappennek a lehetősége. Próbáltam belül maradni, ő viszont picit hozzám ért, így keresztbe álltam és elveszítettem a pozíciót. Amit lehetett, azt kihoztuk a helyzetből – egy ilyen nehéz kanyarban küzdöttünk egymás mellett úgy, hogy nem ütöttük ki a másikat. Számomra nem alakult túl jól a helyzet, de ezt elfogadom.”

A szituáció másik résztvevője úgy gondolja, a nézők kétségkívül élvezték kettejük kis csatáját. „Kemény, de jó küzdelem volt” – tette hozzá Verstappen, megdicsérve riválisát. „Kimi elég tapasztalt ahhoz, hogy jól kezeljen egy ilyen helyzetet. Kicsit összeértünk, de szerintem a sportnak ez jót tesz.” Az esetet egyébként a versenybírák is megvizsgálták, ám semmilyen szankciót nem találtak indokoltnak.

Verstappen hiába vezette a futamot több, mint hét másodperces előnnyel, az utolsó körökre Raikkönen egyre kisebbre faragta hátrányát riválisához képest. A két különböző autó eltérő gumikezeléséből fakadóan akár még a futamgyőzelemért is láthattunk volna egy küzdelmet, ám a ferraris végül kifutott az időből. „Persze benne volt, de nem volt több köröm rá” – véleményezte helyzetét 2007 világbajnoka. „A ’ha így’ vagy ’ha úgy’ helyzetekről pedig könnyű fantáziálni. A tempónk - főleg a vége felé – elég jó volt. A második etap első fele kicsit nehezen alakult, de amint elkezdtek működni a gumik, minden a helyére került. A csapatnak ez nagyszerű eredmény, hiszen sok pontot gyűjtöttünk, de számunkra az első a győzelem, így kissé csalódást keltő ez az eredmény. A tempónk megvolt hozzá, de ma ez nem jött össze” – zárta vegyes érzésekkel a finn.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: