DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Vettel pályacsúcsot döntött az utolsó edzésen

A Ferrari a harmadik tréningre tartogatta puskaporát, de a Mercedes továbbra is nagyon közel a tűzhöz. Verstappen autóját a pálya széléről kellett elszállítani a szombati edzésen.

A szombat déli, 60 perces szabadedzés kezdetétől fogva a Ferrarik és Mercedesek váltogatták egymást az élen, akik ultralágy abronccsal teljesítették első etapjaikat, és végig ezen az abroncson köröztek: Sebastian Vettel 1:04,699-es körére Lewis Hamilton 1:04,672-tel válaszolt, majd Valtteri Bottas 1:04,594-re csökkentette a mércét. Miután Hamilton egy még erősebben induló gyorskörbe belehibázott, az edzés féltávjánál ez az idő szerepelt az eredménylista élén – még mindig lassabb volt, mint a második szabadedzés legjobbja.

A tréning utolsó harmadához közeledve Kimi Raikkönen gondoskodott a hétvége addigi legjobb időeredményéről, friss ultralágyon 1:04,470-re gyorsult. Vettel jelentős darabot faragott le ebből a mércéből, és gyors egymásutánban 1:04,159-et, majd 1:04,070-et futott: ezek már a tavalyi pole-pozíciós köridőnél, egyben pályacsúcsnál is gyorsabbak voltak.



Vettel ideje maradt az edzés legjobbja, de a Mercedes is nagyon hasonló eredményt produkált: Hamilton 0,029 másodpercre férkőzött, másfél tizeddel gyorsabb utolsó szektorral. A harmadik Bottas egy, a negyedik Raikkönen már négy tizedmásodpercet kapott az éllovastól.

Ötödik-hatodik helyen végzett a két Red Bull: a Vettelnél 0,721 másodperccel lassabb Verstappent találjuk előrébb, pedig a hollandra rájárt a rúd az edzésen: az első fél órában nem futott mért kört, később a kavicságyban szélesítette ki a pályát. 8 perc volt hátra a szabadedzésből, mikor hirtelen elszállt minden motorerő, és félre kellett húzódnia.

A harmadik edzésen a Haas egyértelmű negyedik erőnek bizonyult: a hetedik-nyolcadik Romain Grosjean és Kevin Magnussen voltak az utolsók, akik egy másodpercnél kisebb hátrányt szedtek össze a Red Bull Ring 4,326 kilométerén. A Haas volt az egyedüli csapat, melynek autóra a szuperlágy abroncs felkerült az edzés folyamán, de leggyorsabb körüket Grosjeanék is ultralágyon értek el, amely gumit a mezőnyből mindenki más végig használt.

A kilencedik helyen Carlos Sainz végzett, Charles Leclerc-t megelőzve. A Sauber tehetséges pilótája – sajtóhírek szerint a Ferrari szerződési ajánlatának birtokában – a harmadik edzésen is remekelt, de végül Verstappenhez hasonlóan az utolsó percben neki is félre kellett állnia, szintén motorhiba gyanújával.

Az utolsó kanyar magas rázóköve továbbra is pusztította az aerodinamikai elemeket, ráadásul ismét a Toro Rosso – Brendon Hartley – és Stoffel Vandoorne voltak a kárvallottak, akik szárnyvéglapjukat veszítették el. 

A harmadik szabadedzés történéseit részletesebben élő közvetítésünkben találhatjátok.

A harmadik edzés végeredménye:

  Versenyző Autó Köridő Hátrány Körök
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:04.070 - 22
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:04.099 0.029 24
3. Valtteri Bottas Mercedes 1:04.204 0.134 24
4. Kimi Raikkönen Ferrari 1:04.470 0.400 22
5. Max Verstappen Red Bull/Renault 1:04.791 0.721 14
6. Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1:04.891 0.821 18
7. Romain Grosjean Haas/Ferrari 1:04.916 0.846 17
8. Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1:05.013 0.943 16
9. Carlos Sainz Renault 1:05.086 1.016 22
10. Charles Leclerc Sauber/Ferrari 1:05.219 1.149 25
11. Nico Hülkenberg Renault 1:05.228 1.158 19
12. Pierre Gasly Toro Rosso/Honda 1:05.264 1.194 25
13. Esteban Ocon Force India/Mercedes 1:05.444 1.374 21
14. Fernando Alonso McLaren/Renault 1:05.448 1.378 19
15. Sergio Perez Force India/Mercedes 1:05.502 1.432 24
16. Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1:05.699 1.629 27
17. Brendon Hartley Toro Rosso/Honda 1:05.705 1.635 23
18. Stoffel Vandoorne McLaren/Renault 1:05.837 1.767 16
19. Lance Stroll Williams/Mercedes 1:06.029 1.959 23
20. Szergej Szirotkin Williams/Mercedes 1:06.318 2.248 22
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: