DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Bottas a császár Ausztriában, 2017 után megint övé a pole

Az Osztrák Nagydíj első két szabadedzésén még a Mercedes dominált, a harmadikon viszont már Sebastian Vettel repesztett egy pályacsúcsot. Érdekes csatát ígért ez az időmérőre.

Az Osztrák Nagydíj harmadik szabadedzésén az élmezőny már az 1:03-as időket ostromolta, és bár ez végül nem jött még össze senkinek, Sebastian Vettel csak néhány századra volt tőle, a német 1:04.070-es ideje ráadásul új pályacsúcsot jelentett.

Többen küzdöttek műszaki hibákkal, Max Verstappen Red Bullja például egyik pillanatról a másikra állt le és szállt el belőle minden erő, de Charles Leclerc Sauberje is betegeskedett a harmadik szabadedzés legvégén.

A Red Bull Verstappen műszaki hibájától függetlenül sem fut jó hétvégét, Leclerc viszont, ami rajta múlt, megtette, és egy egészséges autóval jó esélye lehetett a top 10-re, csakúgy, mint a meglepően erős Toro Rossóknak és a két McLarennek is.

Leclerc végül nem úszta meg alkatrészcsere nélkül, a monacói öthelyes rajtbüntetést kapott váltócsere miatt.

Q1

Az első mért köröket a két Williams, a két Sauber és a Toro Rosso részéről Hartley futotta, tehát a mezőny végére várható versenyzők igyekeztek a lehető legkorábban jó kört futni addig, amíg tiszta a pálya.

A Q1 végén az egyik McLarenben Stoffel Vandoorne húzta a rövidebbet, rajta kívül nagy névként kiesett még Sergio Perez is. Ugyanerre a sorsra jutott Szergej Szirotkin, Brendon Hartley, valamint Marcus Ericsson. Mindegyikük csapattársa továbbjutott, Stroll például rettenetesen örülni tudott ennek tudván a Williams 2018-as szezonját.

Leclerc a Q1 végén meglátogatta a kavicságyat, de nem ragadt be, így pedig, mivel továbbjutott, folytatni tudta az időmérőt.

leclerc1

Q2



Az időmérő második szakaszában megjöttek már az 1:03-as idők is, az első két ember, aki ilyet tudott futni, a két mercedeses volt, de jött utána Raikkönen és Vettel is, sőt, Grosjean alig volt lemaradva tőlük.

A Red Bull továbbra sem igazán találta a kiutat a mezőny sűrűjéből, sem Verstappen, sem Ricciardo nem tudta tartani a két Mercedest és a két Ferrarit. Gasly, Ocon és Leclerc a Q2 közepén továbbjutó helyen álltak, de nagyon szoros volt az utolsó bejutó helyekért folytatott harc, így komoly tűzijáték volt várható a szakasz végéhez közeledve.

Az egész csatát borította Carlos Sainz, aki egy kiváló körrel még Daniel Ricciardót is megelőzte.

A Q2 végén Sebastian Vettel még futott egy új körrekordot 1:03.544-gyel, biztos ami biztos, és ahogy az várható volt, nagy volt a tumultus az utolsó továbbjutó helyekért, amelyben még Ricciardónak is részt kellett vennie. A top 6, valamint az egész hétvégén erős haasosok mellett a maradék két Q3-as pozíció a két Renault-pilótáé, sorrendben Sainzé és Hülkenbergé lett. A 11-15. helyeket Ocon, Gasly, Leclerc, Alonso és Stroll szerezték meg.

Q3

Az utolsó 12 percet a két Red Bullt küldték ki elsőnek, de természetesen jött mögötte mindenki más is. Az első körén Hamilton és Vettel is több kisebb hibát vétett, mindkettejüknek tetemes hátránya volt az élen álló Bottashoz képest. Bár a két Red Bull hozta, amit tudott, ez szimplán nem volt elég gyors, Romain Grosjean el is kapta mindkettejüket.

A Red Bullok második körükkel sem tudták visszaelőzni Grosjeant, de még volt erre egyetlen lehetőségük, csakúgy, mint a többieknek, például Vettelnek, aki az utolsó percre fordulva még Verstappenéknél is gyengébb körrel állt.

Bottas végül 2017 után ismét meg tudta szerezni a pole-pozíciót, mögé Hamilton sorakozhat fel. A második sort a két Ferrari bérelte ki, a hatodik Romain Grosjeant pedig végül csak az egyik Red Bull, Max Verstappen tudta visszaelőzni.

 végeredményoszttrák1

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: