DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Egyelőre hasít a továbbfejlesztett Ezüst Nyíl

Lewis Hamiton sokat várt a Mercedes aero-fejlesztéseitől, amelyek Spielbergben debütáltak az Ezüstnyílon és úgy tűnik, hogy a brit meg is kapta, amit várt. Az Osztrák Nagydíj mindkét nyitónapi edzésén a négyszeres világbajnok vitte a prímet.

Mint ismeretes, a Mercedes a Franciaországban bevetett motorfejlesztési csomagot fejelte meg az új aero-csomaggal, amelyekkel kapcsolatban a brit csütörtökön megjegyezte: reméli, hogy legalább akkora előrelépést eredményez majd, mint Le Castellet-ben a motortuning. Nem kellett csalódnia: a nyitóedzést 1:04,839-es idővel, a csapattárs Valtteri Bottasra 0,127 másodpercet verve zárta az élen, míg délután tovább gyorsult és 1:04,379-nél állította meg a stoppert. A szigetországi klasszist ekkor is Bottas követte, mégpedig 0,176 másodperces hátránnyal. 

„Nagyszerű érzés volt kipróbálni az újdonságokat, a srácok a gyárban remek munkát végeztek és minőségi komponenseket készítettek. Az autó bizonyos területeken sokkal jobb, mint a múlt hétvégén. Az első pillanattól kezdve minden rendben volt mindkét edzésen, igaz, a délutáni tréning során picit romlott a helyzet. Bízom benne, hogy az esti mérnöki egyeztetésen fény derül majd arra, hogy miért alakult így. Továbbra is keményen taposom a gázt és igyekszem kihozni a maximumot az autóból” – értékelt a nap végén Hamilton, aki a Paul Ricardon aratott múlt hétvégi győzelme óta 14 pontnyi előnnyel vezeti a ponttáblázatot Sebastian Vettel előtt.

hamilton_6



Érdekesség, hogy Hamilton a papíron lassabb, de tartósabb lágy keverékű Pirelliken volt gyorsabb, a szuper- és ultralágy keverékű abroncsokkal nehezebben boldogult: „Itt nincs túl sok kanyar, a pálya borzalmasan gyors és a jelek szerint nagyon kicsik a különbségek a gumitípusok között. Egyelőre úgy tűnik, hogy számomra a keményebb keverék fekszik” – ismerte el a brit, akit a 3. pozícióban záró Vettel 0,236 másodpercnyire tudott megközelíteni. A német az ausztriai Pirelli-kínálat leggyorsabb típusán, ultralágyakon érte el a legjobbját, így elméletileg a komolyabb fejlesztésekkel nem készülő Ferrarinak lehet aggódnivalója a Mercedes fölénye láttán, a vörösök zászlóvivője azonban nem rettent meg. Sőt… „Hogy hiszek-e abban, hogy győzhetek? Igen! Szerintem az autó ma nagyon jó volt, ráadásul péntekről szombatra általában mindig javulunk, így majd meglátjuk, hogy hol tartunk holnap. Szerintem ma a Mercedes volt a jobb, nagyon gyorsnak tűntek, de ez egy trükkös kis péntek volt. A gumik? Elég sok kört mentünk ma ahhoz, hogy jól felkészüljünk szombatra és vasárnapra. Összességében véve elégedett vagyok azzal, amit ma elértünk” – fogalmazott Vettel.

Noha a Red Bullok a nyitóedzést még közvetlenül a Mercedesek mögött fejezték be, délután Daniel Ricciardo és Max Verstappen már a 4-5. helyekre csúsztak vissza. Az energiaitalos alakulatnak sokat kell javulnia, amennyiben szeretnének partiban lenni az első hazai győzelmükért: „A balansz egyáltalán nem olyan volt, mint amilyennek szerettük volna. Ezt hajkurásztuk egész nap, de valami miatt nem sikerült megtalálnunk azt, amit kerestünk. Nem gondolom, hogy a gumikkal gondunk lenne, sokkal inkább az autó balanszáról van szó, azzal nem vagyunk elégedettek. Van még dolgunk bőven, de szerintem rendben leszünk a folytatásban” – értékelt a páros lassabb tagja, Verstappen.

Először fordul elő a Red Bull Ringen, hogy az FIA nem kettő, hanem mindjárt három DRS-zónát is kijelölt annak érdekében, hogy elősegítsék az előzéseket. Ez egyben azt is jelenti, hogy a 4318 méter hosszú pályán a DRS-zónák hosszabbak, mint a nem DRS-zónák. Ebből kifolyólag sokan arra számítottak, hogy olyan mértékű lesz a gyorsulás, hogy akár az 1 perc körüli időeredmények is elérhetőek lesznek: egy éve a pénteki legjobb eredményhez képest az időmérőn elért legjobb eredmény 1,2 másodpercet javult, így előreláthatólag ez az extrém jóslat nem valósul meg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: