A Kanadai Nagydíjon a negyedik erőt a Renault képviselte, amelynek két versenyzője, Nico Hülkenberg és Carlos Sainz 7. és 8. pozícióban ért célba a versenyen, így a csapat 10 ponttal gazdagodott, amennyit idén csak Azerbajdzsánban tudott bezsebelni a spanyol 5. helyezése révén. Hülkenberg helyezését futamgyőzelemmel egyenértékűként kezeli:
„Igazából én indultam pole-pozícióból, és a versenyt is megnyertem. Persze csak a saját osztályomban, tehát a topcsapatok mögött. Az első hat helyet nem igazán kell számolni, mert ők egy teljesen más versenyben vesznek részt. Nem kell megizzadniuk, hogy legyőzzenek minket” – idézi a gpblog.com az eredményét tréfásan értékelő Hülkenberget, aki Esteban Oconnal küzdött meg a különgyőzelemért.
A mezőnyből lényegében 2016 óta kimagaslik a Mercedes, Ferrari és Red Bull hármasa, melyeket normál körülmények között gyakorlatilag lehetetlen legyőzni. Azóta külön presztízsértékkel bír, aki a többi istálló versenyzői közül legjobb eredményt ér el, az angol „best of the rest”, azaz a „legjobb a többi közül” kifejezés gyakran visszaköszön a nyilatkozatokban.
Ezt az elméleti győzelmet idén megszerezte már Fernando Alonso (McLaren), Pierre Gasly (Toro Rosso), Sergio Perez (Force India), Kevin Magnussen (Haas) és Esteban Ocon (Force India), de Hülkenberg az egyedüli, akinek kétszer is sikerült, Kínában és Kanadában. Az egyéni világbajnokságban a három nagycsapat pilótái mögött Alonso és Hülkenberg egyaránt 32 ponttal rendelkezik a 7-8. pozícióban, az elmúlt futamok viszonyai alapján pedig kétségtelenül a német az esélyesebb a helyezésre.