DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Haas megtiltotta pilótáinak a balesetezést

Komoly fejfájást úszna meg az F1-es csapat, ha hétvégén épségben hazaérnének az autók, ugyanis Magnussen és Grosjean is mindössze egy új karosszériacsomaggal gazdálkodik Kanadában.

És ha ennyi nem lenne elég, az amerikai Formula-1-es gárda régebbi elemekkel sincs elhalmozva, ennek tetejében ráadásul a két különböző csomag alkatrészei csak körülményesen használhatóak együtt. A Haas a kockázat mellett is a frissített csomag bevetése mellett döntött, amely az továbbfejlesztett padlólemez mellett új első szárnyat és barge boardot (a két oldalsó hűtőnyílás előtti elemet) takarja. Mindezt Günther Steiner saját maga árulta el a Kanadai Nagydíj előtt.  „Finoman szólva is híján vagyunk a tartalék alkatrészeknek, de még ezt figyelembe véve is elhoztuk a csomagot. Ezt meg kellett lépnünk, különben hátrányban maradunk. Mindenki tisztában van a helyzettel, amiből megpróbálunk minél többet kihozni. Ezen a hétvégén nincs ütközés!” – vázolta a körülményeket.

haas-kanada-bargeboard

A fejlesztett terület egyik jelentős része, a barge board


„ Az utóbbi időben több balesetünk is volt - ami senkinek nem hiányzik -, így a régi alkatrészekkel sem állunk valami jól. Miközben ezeket pótoltuk, folyamatban volt a fejlesztett alkatrészek legyártása is, így jelen pillanatban egyik csomagból sem rendelkezünk elég tartalékkal. Ilyen az élet.”

Steiner szerint a színfalak mögötti munkálatokon még jelentősen gyorsítaniuk kell, ha egy szinten akarnak lenni a többi csapat fejlesztési és gyártási tempójával. „Gyorsulnunk kell, minden gyártási folyamatnak hatékonyabbá kell válnia” – magyarázta. „A tervezéstől kezdve a strukturális analízisen keresztül a legyártásig bezárólag hat-nyolc hétbe telik egy aerodinamikai alkatrész elkészítése. Ebből két hetet kell lefaragnunk, hogy a többiek szintjére érjünk. Ez a tapasztalatunkon múlik, keresztül kell mennünk egy tanulási fázison.” 

A csapat hétvégén bevetett újításai bár az autó szinte teljes első felét érintik, Steiner kordában tartja elvárásait. „Mindig óvatos vagyok a fejlesztésekkel kapcsolatban, ugyanis eddig még nem láttam olyan autót, amely a szezon közepén táltosodott volna meg. Bár sosem lehet tudni, hiszen nincs mihez hasonlítanunk, de gyorsulást várunk a csomagtól” – zárta gondolatait Steiner.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: