DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Mégsem ússza meg Ricciardo a büntetést

Bár napokig arról szóltak a hírek, hogy a monacói meghibásodás nem jár rajtbüntetéssel, mégis biztosan hátrébb sorolják az ausztrált. Ki hitte volna, hogy a Renault-motor megbízhatatlanabb a Hondánál?

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey megerősítette, hogy Daniel Ricciardo MGU-K komponense mégis javíthatatlanul megsérült a monte-carlói lassulás során, így nem ússza meg a rajtbüntetést Montrealban. Kellemetlen meglepetés lehet a Renault számára, hogy az ő partnercsapatuk korábban részesül motorcserék miatti rajtbüntetésben, mint a Honda-erőforrást használó Toro Rosso.

Ricciardo a meghibásodás ellenére megnyerte a Monacói Nagydíjat, ezt a győzelmét pedig Michael Schumacher 1994-es bravúrjához hasonlították a bikák, amikor is a fiatal német, ötösben ragadt váltóval versenyezte végig a barcelonai verseny nagyobb részét és így is második helyen végzett.

Ricciardo győzelmi esélyei minimálisra csökkentek


Bár a legtöbb sajtóhír arról szólt az elmúlt napokban, hogy Ricciardo megússza a rajtbüntetést, mert csak összeszerelési hiba történt és az MGU-K javítható, Newey nyilatkozata után már látható, nem ez a helyzet. Mivel Kínában a teljes erőforrás-rendszert cserélni kellett az ausztrál pilóta autójában, így a harmadik MGU-K automatikusan tíz rajthelyes büntetéssel jár Kanadában, tönkretéve a friss monacói futamgyőztes pilóta hétvégéjét.

A Red Bull még nem tudja pontosan, mekkora büntetést kap a hétszeres futamgyőztes. „Biztosan visszasorolják majd Montrealban Danielt, de még nem tudjuk pontosan, mennyi hellyel. Egyelőre nem tudjuk, hogy az akkumulátora megsérült-e Monacóban, ameddig ezt a Renault nem közli velünk, nem tudjuk, mennyi büntetéssel kell számolnunk. De az MGU-K biztosan javíthatatlan” – nyilatkozta Adrian Newey a Reutersnek.

A legújabb hírek szerint a Renault mégiscsak beveti legújabb, fejlesztett V6-os csomagját. Ha úgyis tíz hellyel hátrébb sorolják Ricciardót, evidensnek tűnik, hogy inkább bevállalják a további büntetéseket most, cserébe egy vélhetően jóval erősebb francia motor állhatna az ausztrál rendelkezésére. A kanadai hétvégén úgysem rajtolhatna semmiképpen a legjobb tíz közül.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: