A Haas idei szereplése egyrészt kellemes meglepetés, másrészt nagy előrelépés a tavalyi esztendőhöz képest, ugyanis a csapat dán pilótája, Kevin Magnussen szerint – aki eddig a csapat összes pontját szerezte – 2018-ban sikerült tökéletes összhangot teremteni az autó és az abroncsok között. Magnussen dolgát a gumikérdésben nagyon megkönnyíti, hogy a csapat mérnöke, az egykori Bridgestone-mérnök, Hiroshi Tomitsuka kulcsszerepet játszik a fejlesztésekben, és ő az, aki felel a versenyzők gumistratégiájáért. Éppen ezért a dán nem gondolja, hogy a Pirelli új keveréke, a hiperlágy bármilyen problémát okozhat neki vagy az istállónak. Úgy véli, az új keverékű gumi simán bírni fogja a monacói pálya megpróbáltatásait.
„Nem hiszem, hogy a hiperlágy keverék gyorsabban kopna el, mint az idei legpuhább abroncs. Szerintem tökéletes lesz, mivel Monacóban alacsony a leszorító erő. A teszten nagyon jó eredményeket értünk el vele, hamar kiismertük, éppen ezért nem lesz vele semmi probléma, nem fog szélsőséges módon elszemcsésedni” – jelentette ki Magnussen.
Mindenesetre a Haas azért óvatos gumitaktikával érkezik Monacóba, és annak ellenére, hogy a Red Bull, a Williams és a Renault az összesen használható 13 szettből 11 hiperlágy szettet választott ki az egy-egy szuper és ultralágy abroncs mellé, az amerikai istálló kilenc hiperlágy szettel vág neki a hétvégének.
„Maximálisan bízunk Hiroshi Tomitsuka szakértelmében, hiszen az ő vezetésével nagyot léptünk előre az abroncsok terén. Az eddig megkezdett úton kell tovább haladnunk, és akkor az év további versenyein folyamatosan válhatunk erősebbé, versenyképesebbé” – állította Magnussen.