DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Honda idei legnagyobb hibáin dolgozik

Tüzetes vizsgálatok után a japán gyártó felfedezte a problémát, ami hetek óta hátráltatta az erőforrás potenciáljának kiaknázását. A fejlesztések egész évben, a tervezett ütemben érkeznek.

Kora ősszel mindenki kinevette és bolondnak tartotta a Toro Rosso vezetőségét (ezzel együtt a tulajdonos Red Bullt is), hogy az erősebbnek és megbízhatóbbnak mutatkozó Renault-erőforrást lecseréli a bukdácsoló Hondára. Bár a japánok március és szeptember között jelentősen feljöttek, még mindig rengeteg problémájuk akadt.

A McLaren (és vezérpilótája, Fernando Alonso) mindenáron szabadulni akart a japánoktól a három év szenvedés után, végül a wokingiak a Renault-val, a Toro Rosso pedig a Hondával kötött szerződést 2018-tól. Sajnálatos módon a McLaren így sem került az élmezőnybe, a dobogó változatlanul elérhetetlen, a Toro Rosso formája pedig ingadozó. A faenzaiak azonban harmonikus kapcsolatban vannak a japán gyártóval, az együttműködésnek pedig időnként már látszik az eredménye.

Eddig kétszer végzett pontszerző helyen az olasz csapat, ebből Pierre Gasly bahreini negyedik helyezése kiugróan jó, a McLarennel csak néhány ötödik helyre futotta a megelőző három esztendőben. A Honda már végsebességben is felveszi a versenyt a legjobbakkal, de az erőforráson még bőven van mit fejleszteni. A felfelé ívelő pálya azonban látható.

A Toro Rosso-Honda ezt az évet a tanulásra szánja, de már vannak felvillanások


Tavaly nagy nyomás alatt voltak a rivaldafény miatt, idén már nem ígérgetnek, csak folyamatosan fejlesztenek és az előző évekhez képest egészen megbízható a motor, miközben a teljesítményen is szakadatlanul dolgoznak. Ellenben a Renault partnercsapatai azt a hírt kapták, hogy a franciák fejlesztett erőforrását egyelőre jó ideig nem vethetik be, ugyanis a tesztpadon túl gyakran lerobban.

A japánoknál Bahrein után nagy visszaesést tapasztalhattunk, amit Barcelona előtt részben, azóta a hírek szerint teljesen megoldottak. „Hardver- és kalibrálási gondot fedeztünk fel. Úgy véljük, most már orvosoltuk a problémát, de még néhány verseny kell a tökéletesítéshez” – ismerte el Toyoharu Tanabe, a Honda technikai igazgatója.

„Új formáció vagyunk, rengeteg, technikai dolgot tanulunk, a pályákra való finomhangolásról és az istálló hatékony irányításáról is. Keményen dolgozunk, minden nap ezt tesszük, rengeteg területen kell még fejlődnünk, hogy végképp elérjük a rivális gyártókat.”

„A teljesítmény és a megbízhatóság között mindig kompromisszumot kell kötnünk. Ha túlnyomjuk a teljesítményt, időnként megbízhatósági gondok adódhatnak. Állandóan vizsgálnunk kell, hogy hol a határ, meddig mehetünk el a gyorsasággal, időnként nem könnyű megtalálni a középutat” – tette hozzá a japán szakember.

„A fejlesztésben nem könnyű egyszerre nagy lépést megtenni előre. A szezon során többször is tervezünk frissítéseket, de nem tudjuk előre, mikor lesznek bevethetők. Néhány területen remek a korreláció, más helyeken viszont bőven van még területünk fejlődni” – tekintett előre Tanabe.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: