DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Todt szerint ismét eljött a sokoldalú F1-es versenyzők ideje

A Formula-1-es kötelességei mellett más sorozatokba is belekóstoló Fernando Alonso egy régi trendet hozhat vissza az autósportok világába, ahol már a legnagyobb sztárok sem ragaszkodnak kizárólag a királykategóriához.

Alonso az elmúlt egy év során rajthoz állt Indianapolisban, Daytonában, és belevágott a WEC szezonjába is, ami régóta nem látott sokszínűség egy F1-es pilótától, de persze nem ő volt az első, aki ebben az évtizedben kikacsintott más szakágakra: Kimi Raikkönen kétéves WRC-kalandja mellett ne feledkezzünk meg Nico Hülkenberg 2015-ös Le Mans-i sikeréről sem, amelyek szemmel látható bizonyítékai voltak annak, hogy az F1-es pilóták más közegben is megállják a helyüket, és hajlanak is rá, ha megfelelőek a feltételek.

alonso-buemi



Jean Todt, az FIA elnöke a hétvégén ott volt Spában a WEC szezonnyitóján, ami Alonso debütálását is jelentette a sorozatban, és beszélt arról, hogy szerinte hamarosan újra eljön egy olyan korszak, amikor az F1-es pilóták többsége nem fog ódzkodni attól, hogy kipróbálja magát az autósportok széles palettáján. A versenyzés hőskorában ez megszokott jelenség volt, ám az 1980-as és 90-es évekre a királykategória olyan exkluzív közeggé vált, amelyben a pilóták már nem is szívesen mozgolódtak már irányba.

„Azt hiszem, vissza fognak térni ezek az idők. Alonso tavaly is részt vett egy másfajta versenyen. Aztán ott vannak páran, akik a Formula-E felé vették az irányt. Egészséges a sportnak, hogy ilyen lehetőségek nyílnak a versenyzők előtt” – idézi Todtot a Racefans.

„Ők mindannyian szenvedélyesek a sport iránt. Akár világsztárokról van szó, akik a Formula-1-ben vezetnek, akár nem, szerintem ez nagyszerű fejlemény. Azt is nagyon bátornak éreztem, amikor Kimi Raikkönen belevágott a ralizásba. Jó, hogy megtörténnek ilyenek.”

Alonsónál például nyilvánvaló, hogy a McLaren F1-es sikertelensége ösztönözte az új, izgalmasabb terepek felfedezésére, és a csapat Zak Brown vezetésével nem is állt az önmegvalósításra vágyó spanyol útjába. Az élet pedig Alonsót igazolta, hiszen öt év után először ismét futamgyőztesnek mondhatta magát a Spában elért sportautós sikere után. Todt szerint más F1-es istállóknak is hasonlóan nyitottnak kellene lenniük pilótáik vágyai felé, ha motiváltan szeretnék tartani őket.

„Ha egy csapat gondoskodni akar arról, hogy a pilótája végig versenyképes és boldog maradjon, akkor tennie kell azért, hogy mindig a számára legjobban tetsző környezetben legyen” – fogalmazott a 72 éves elnök.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: